LG en Google lanceren Nexus 5

Amstelveen, 31 oktober 2013 — Na het succes van Nexus 4 hebben LG en Google opnieuw de samenwerking gezocht om de eerste smartphone te leveren die beschikt over het nieuwste Android-besturingssysteem, Android™ 4.4, KitKat®. Nexus 5 zit vol met nieuwe functies en is de slankste en snelste Google Nexus-telefoon tot nu toe

Met een verbazingwekkende 5-inch Full HD IPS display beschikt Nexus 5 over een groot scherm voor een ongeëvenaarde visuele ervaring. De lichtgewicht smartphone is verkrijgbaar in de uitvoeringen 16 GB en 32 GB en is de perfecte combinatie van krachtige prestaties, functionaliteit en gemak, dankzij de bewezen hardware van LG en de beste software en services van Google.

“LG is trots dat het opnieuw samenwerkt met Google voor het ontwikkelen van de snelste en krachtigste Nexus-telefoon ooit,” zei Dr. Jong-seok Park, president en CEO van LG Electronics Mobile Communications Company. “Nexus 5 biedt de ultieme functionaliteit in een modern design en laat zien welk innovatieniveau er kan worden bereikt wanneer twee geweldige bedrijven voor een tweede keer samenkomen.”

“We vinden het geweldig om met LG samen te werken aan een nieuw Nexus-toestel,” zei Sundar Pichai, senior vicepresident van Android, Chrome en Apps bij Google. “Google Nexus 5 is de slankste en snelste Nexus-telefoon tot nu toe en brengt de nieuwste platforminnovaties van Android 4.4, KitKat, direct in de handen van consumenten.

De belangrijke momenten vastleggen

De camera in Nexus 5 beschikt over LG Innotek’s veelgeroemde optische beeldstabilisatietechnologie, die voor het eerst werd geïntroduceerd in de LG G2. Gekoppeld aan een 8 MP camera met langere belichtingstijden, minder vervaging en minder ruis, levert Nexus 5 ongeëvenaarde prestaties in situaties met weinig licht. Nexus 5 bevat ook Photo Sphere waarmee eenvoudig een reeks foto’s kan worden gemaakt, die kan worden omgezet naar een naadloze 360-graden ervaring. En Google kan Auto Awesome-foto’s en films maken van de content in je bibliotheek, om te delen met vrienden en familie. Bovendien maakt de verbeterde HDR+ modus in Nexus 5 meteen een reeks opnames en past het computerfotografie toe. Hiermee worden de beelden intelligent samengevoegd tot één perfecte foto met een groter schaduw- en lichtbereik dat is verkregen uit de meervoudige belichting en kleurendata.

Een en al kracht en snelheid

Nexus 5 is ’s werelds eerste telefoon die draait op Android 4.4, KitKat, en biedt de kracht van Google in een dun en lichtgewicht toestel dat nog steeds een solide en betrouwbaar gevoel geeft. Met een razendsnelle SnapdragonTM 800 processor en 4G/LTE beschikt Nexus 5 ook over een 445 ppi Full HD IPS display met geavanceerde in-cell touch-technologie waardoor snellere touch-herkenning, betere zichtbaarheid buiten en scherpere beelden mogelijk zijn. Deze reeks functies is verpakt in een slank, modern design dat er geen twijfel over laat bestaan dat dit Google’s premium smartphone is.

Het beste van Google

Android 4.4 is snel en krachtig en toch eenvoudig te gebruiken. De nieuwe dialer stelt automatisch de mensen voor die u het meest waarschijnlijk wilt bellen en Caller ID van Google koppelt een inkomend telefoonnummer aan een bedrijf, zelfs als dat nummer niet is opgeslagen in de lijst met contactpersonen. Gebruikers kunnen rechtstreeks vanuit Hangouts tekstberichten verzenden en ontvangen, en Hangouts voor Android ondersteunt nu locatiedelen.

Met Gmail, Chrome, Calendar, Maps, Drive en Hangouts helpt Nexus 5 gebruikers om hun dagelijkse leven te managen met behulp van vertrouwde, gebruiksvriendelijke applicaties. Met Google Now is het starten van een spraakzoekopdracht even eenvoudig als het zeggen van “Oké, Google,” en met meer dan één miljoen apps en games plus films, boeken en muziek op Google Play, is het gemakkelijker dan ooit om te vinden wat u zoekt.

Nexus 5 is vanaf vandaag te koop in zwart of wit, zonder abonnement, via Google Play™ in de Verenigde Staten, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, VK, Australië, Korea en Japan.

De Nexus 5 16 GB editie is verkrijgbaar bij Nederlandse retailpartners voor 399 euro in zwart en wit. Bas Dekker, commercieel directeur Nederland van LG Electronics Benelux: “De Nexus 5 is in onze markt niet verkrijgbaar in Google Play™. We zijn blij en trots dat we de Nexus 5 samen met onze retailpartners onmiddellijk op de dag van de lancering en voor een aantrekkelijke prijs voor Nederlandse consumenten beschikbaar hebben.”

Belangrijkste specificaties:

·         Processor: Qualcomm® Snapdragon™ 800 met 2,26GHz Quad-Core Krait CPU

·         Besturingssysteem: Android™ 4.4, KitKat®

·         Display: 5-inch (feitelijk 4,95-inch) Full HD IPS (1920 x 1080 pixels)

·         Netwerk: CDMA/1xRTT/EVDO, GSM/GPRS/EDGE, WCDMA/HSPA+, LTE

·         Geheugen: 32 GB / 16 GB

·         RAM: 2 GB

·         Camera: achter 8,0 MP met OIS / Voor 1,3 MP HD

·         Batterij: 2.300mAh Li-Polymer (ingebouwd)

·         Afmetingen: 137,84 x 69,17 x 8,59 mm

·         Gewicht: 130 g