LG presenteert cijfers van eerste kwartaal 2023

Amstelveen, 2 mei, 2023 — LG Electronics Inc. (LG) kondigt voor het eerste kwartaal van 2023 een omzet van 15.5 miljard US dollar (USD) (20,4 biljoen KRW) aan, de op één na hoogste omzet voor het eerste kwartaal. Ook kondigen zij een bedrijfswinst van 1,1 miljard USD (1,5 biljoen KRW) aan, de op twee na hoogste winstgevendheid voor het eerste kwartaal in de geschiedenis van de onderneming. De recordomzet weerspiegelt de genomen maatregelen van de onderneming om zijn bedrijfsstructuur te verbeteren, terwijl tegelijkertijd de winstgevendheid werd beïnvloed door de moeilijke wereldwijde economische omstandigheden.
Het meest opvallende, de bedrijfsstructuur van het bedrijf is verbeterd door de voortdurende uitbreiding van het B2B-segment en de niet-hardware-activiteiten.
The LG Home Appliance & Air Solution Company genereerde in het eerste kwartaal een omzet van 5.9 miljard USD (8,02 biljoen KRW) en een bedrijfswinst van 760 miljoen USD (1,02 biljoen KRW. De business unit boekte zijn hoogste omzet over het eerste kwartaal ooit, met een bedrijfsresultaat dat voor het eerst hoger lag dan 746 miljoen USD (1 biljoen KRW). De aanhoudende groei werd grotendeels gedreven door de snelle uitbreiding van het B2B-segment, gestimuleerd door de verkoop van energie-efficiënte warmtepompproducten en energieopslagsystemen. LG’s toonaangevende oplossingen voor verwarming, ventilatie en airconditioning (HVAC) voor woningen en bedrijven leveren sterke prestaties die voldoen aan de huidige, strengere milieuvoorschriften in Europa. Het bedrijf zal zich blijven focussen op het behoud van de kwaliteit van zijn premium toestellen en op de uitbreiding massaproductie, als antwoord op de toenemende marktvraag. De unit verwacht een aanhoudende groei door zich te richten op het groeiende B2B-segment en het dienstensegment te versnellen, met name de verhuur- en zorgdiensten, die in de afgelopen vijf jaar in Zuid-Korea een gemiddelde jaarlijkse groei van 30 procent hebben bereikt.
The LG Home Entertainment Company boekte in het eerste kwartaal een omzet van 2.5 miljard USD (3,36 biljoen KRW) met een bedrijfsresultaat van 149.4 miljoen USD (200,3 miljard KRW). De winstgevendheid verbeterde dankzij een het effectief managen van operationele kosten. Ondanks de lagere, wereldwijde vraag naar tv’s, voornamelijk veroorzaakt door de moeilijke economische omstandigheden in Europa, zag het bedrijf de omzet toenemen door groei van content en diensten van LG’s webOS smart tv-platform. Premium 2023 productlanceringen, geleid door de LG OLED evo TV modellen, zullen naar verwachting het concurrentievoordeel van het bedrijf behouden. Tegelijkertijd wordt verwacht dat de wereldwijde lancering van “Lifestyle Screens”, de verkoop zal stimuleren en de premium tv-markt zal aanjagen.
The LG Vehicle component Solutions Company behaalde in het eerste kwartaal een omzet van 1.7 miljard USD (2,39 biljoen KRW) met een bedrijfswinst van 40.2 miljoen US dollar (54 miljard KRW). De business unit boekte zijn hoogste omzet over het eerste kwartaal ooit. De aanhoudende inspanningen om de wereldwijde supply chain te versterken, zetten de winstgevendheid van het vierde kwartaal van vorig jaar voort en leidden in het eerste kwartaal tot een verdere stijging. Ondanks de onzekere situatie in de wereldwijde auto-industrie zal de vraag naar elektrische voertuigen naar verwachting toenemen. Het bedrijf zal het voordeel ten opzichte van concurrenten behouden door een stabiel portefeuille die bestaat uit onder andere infotainmentsystemen in de auto’s.
The LG Business Solutions Company zag de inkomsten in het eerste kwartaal stijgen tot 1.1 miljard USD (1,48 biljoen KRW) met een bedrijfswinst van 49 miljoen USD (65,7 miljard KRW). De stabiele groei is te danken aan het proactief inspelen op de academische vraag met concurrerende producten. Met name met de nieuwe Ultraslim LG gram laptop computers. Het bedrijf is van plan zich te concentreren op de uitbreiding van zijn informatiedisplay-activiteiten, door oplossingen op maat te ontwikkelen en het achterhalen van potentiële klantbehoefte. Vooral in Zuid-Korea, is het bedrijf van plan de ontwikkeling van nieuwe bedrijfssegmenten te versnellen.
# # #
About LG Electronics, Inc.
LG Electronics is a global innovator in technology and consumer electronics with a presence in almost every country and an international workforce of more than 74,000. LG’s four companies – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle component Solutions and Business Solutions – combined for global revenue of over KRW 80 trillion in 2022. LG is a leading manufacturer of consumer and commercial products ranging from TVs, home appliances, air solutions, monitors, service robots, automotive components and its premium LG SIGNATURE and intelligent LG ThinQ brands are familiar names world over. Visit www.LGnewsroom.com for the latest news.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.