Geplaatst door LG

LG presenteert nieuwe dubbelzijdige OLED speciaal voor digital signage-markt

Amstelveen, 24 mei 2016 – LG Electronics Business Solutions (LG) heeft de Dual-View Flat OLED aangekondigd, een flinterdun dubbelzijdige OLED-display. Deze nieuwe display is ideaal voor commercieel gebruik en maakt deel uit van het geheel vernieuwde OLED-productportfolio voor digital signage dat het bedrijf tijdens de ISE 2016 voor het eerst heeft laten zien.

De nieuwe OLED display biedt een kraakhelder beeld, omdat het beeld wordt weergegeven zonder achtergrondverlichting. Hierdoor is zwart ook echt diep zwart, waardoor perfecte kleuren en een zeer hoge beeldkwaliteit worden gerealiseerd. En dat vanaf iedere kijkhoek. Bovendien zijn gebruikers door de dual-view in staat om tegelijkertijd aan de voor- en achterzijde van de display beelden en informatie weer te geven. Zo kan er op de voorzijde een ander beeld draaien, dan op de achterzijde. Daarnaast is de display ultradun. De display is door de combinatie van al deze features een echte blikvanger. Bovendien biedt de Dual-View Flat OLED bedrijven de mogelijkheid om optimaal van beperkte ruimte gebruik te kunnen maken.

Specificaties van dubbelzijdige OLED
De Dual-View Flat OLED biedt commerciële partijen een dubbelzijdige kijkervaring in full HD (1920 x 1080). De display is minder dan 8 mm dik, heeft een bezel van 6,6 mm en beschikt over een helderheid van 100/400 cd/m2. Tevens is de display voorzien van aansluitingen voor HDMI, DP, DVO, OPS, USB, audio in/out, RJ45 en RS-232C in/out. Daarnaast zijn er drie verschillende installatieopties; aan het plafond, aan de muur gemonteerd en op een standaard. Deze 55-inch platte OLED display voor commercieel gebruik biedt zakelijke gebruikers, zoals retailers, de kans om ook in kleinere ruimte high-end display-oplossingen in te zetten. Daarnaast is het heel eenvoudig om tussen beide zijdes van de display te schakelen met slechts een druk op de knop, zodat gebruikers kunnen wisselen met wat er op de display wordt weergeven. Het is mogelijk om op allebei de kanten hetzelfde weer te geven, maar ook om verschillende beelden te tonen.

“Wij zijn trots op dit nieuwe product voor de digital signage-markt,” stelt Remco Klaverstijn, Business Solutions Marketing Manager bij LG Electronics Benelux. “Dankzij onze OLED-technologie zijn we in staat om de markt een uitzonderlijk innovatief product te bieden, waarmee ze de aandacht van klanten en potentiële klanten kunnen trekken. Door het hoogstaande beeldkwaliteit en het unieke design zijn zakelijke gebruikers in staat om zich echt te onderscheiden van de concurrent.”