Industry Wire

Geplaatst door Snakeware

Lightcurb dicht gat tussen smartphone en fysieke locatie

Vanaf slechts 3 euro per maand winkeliers voorzien van meer klanten. Horeca ondersteunen door makkelijke bestelmogelijkheden. Niet langer in de rij staan bij musea of bijvoorbeeld makkelijk je weg vinden in ziekenhuizen. Zomaar een paar voorbeelden waar Snakeware de oplossing voor in huis zegt te hebben. En dat vanaf slechts 3 euro per maand. Het Sneker internetbureau komt door het inzetten van sensoren en de introductie van www.lightcurb.nl, met een wel heel makkelijke brug tussen de enorm groeiende online markt die veelvuldig via smartphones toegepast wordt en de fysieke wereld van de lokale ondernemers en organisaties.

Deze sensoren worden iBeacons genoemd en zijn in feite goedkope mini computers die speciale services naar de smartphone gebruiker in de nabijheid van zeg 70 meter kan sturen, legt Ate van der Meer van Snakeware de werking van iBeacons helder uit. De iBeacons markt is echt super snel aan het groeien en biedt vele mooie mogelijkheden om rijkere belevingen aan je bezoekers met een smartphone te bieden.

Vanaf 5 euro per maand biedt Snakeware met Lightcurb een heel betaalbare oplossing voor iedere ondernemer. Hiervoor krijg je een Beacon die je via het online platform van een logische naam,  bijvoorbeeld ‘Etalage’, kunt voorzien. Vervolgens koppel je de Beacon aan een voor jou relevant webadres, bijvoorbeeld ‘webshopnaam.nl/aanbieding’. Vervolgens plaats je de Beacon bij de etalage en klaar is kees. Hierna attendeer je je bezoekers op het feit dat je gebruik maakt van Lightcurb en de mogelijkheid om de speciale app te downloaden en je aanbiedingen of andere producten en services kunnen worden gevonden door smartphone gebruikers, ruim voordat ze echt fysiek bij je op locatie staan.

Snakeware ontwikkelt het Lightcurb platform en heeft voor de realisatie van de Beacons een beroep gedaan op haar engineering partner Dog Back Design Solutions uit Emmen. ‘Samen met Dog Back hebben wij ook het Beeldhorloge ontwikkeld en al vele jaren succesvol samengewerkt aan wat wij in de markt ‘Internet of Things’ noemen’, zegt Ate van der Meer. Voor de realisatie van de app heeft Snakeware gekozen voor Alledaags uit Groningen. Deze partij, gespecialiseerd in App ontwikkeling voor Google Play en de App Store, heeft samen met Snakeware een concept bedacht om vanuit de gebruiker een VIP platform te creëren waarbij je op basis van service en toegevoegde waarde snel inzicht krijgt in het ruime aanbod van je lokale dienstverleners.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht