Geplaatst door LiveDrop

LiveDrop lanceert revolutionaire ‘Paperless Share’ Technologie op de Hannover Messe

Hannover, Duitsland – LiveDrop, vooraanstaande pionier in veilige offline gegevensuitwisseling technologie,  kondigt met trots de lancering aan van LiveDrop Paperless Share tijdens de Hannover Messe. Deze grensverleggende oplossing stelt bedrijven in staat om documenten op een gemakkelijke, betaalbare, snelle en bovenal uiterst veilige manier digitaal te delen.

Met LiveDrop Paperless Share hoeven organisaties enkel een speciale LiveDrop printerdriver te installeren waarmee ze direct een unieke LiveDrop code kunnen genereren. In plaats van het bestand te printen wordt er aan de ontvanger een bewegende LiveDrop-code getoond die alle data van het te delen bestand bevat. Ontvangers kunnen deze code met hun telefoon scannen om toegang te krijgen tot het bestand. De code werkt ook cross platform – dus tussen Apple, Google en bijvoorbeeld Windows gebruikers. Hierdoor kan informatie offline, snel en veilig, en in overeenstemming met de AVG, gedeeld worden zonder dat gegevens opgeslagen of verwerkt worden.

“LiveDrop Paperless Share is niet zomaar een digitale oplossing; het is een revolutie in hoe we omgaan met het delen van documenten binnen organisaties.” zegt Patrick Moreu, CEO van LiveDrop. “Door het elimineren van de noodzaak voor papier, online verbindingen en het gebruik van kwetsbare digitale systemen, zetten we een grote stap vooruit in het beschermen van bedrijfsgegevens en het vereenvoudigen van processen.” Moreu: “Het delen van data op papier en via online diensten vergroot praktische risico’s en kwetsbaarheden voor organisaties, resulterend in miljarden dollars wereldwijd aan schade en in Europa alleen al worden er duizenden datalekken per jaar gemeld.”

Deze innovatieve technologie vindt geheel offline plaats, zonder gebruik te maken van communicatie  protocollen zoals Bluetooth, WiFi, 5G of NFC. Daarnaast is er geen digitale handshake nodig tussen verzender en ontvanger, waardoor een overdracht met LiveDrop Paperless Share foutloos en sneller werkt dan bijvoorbeeld Bluetooth en is er tevens geen risico is dat de verzender malware ontvangt. Met een huidige transmissiesnelheid van 500kb/s, die in de nabije toekomst naar verwachting zal stijgen naar 1,0mb/s, maakt LiveDrop het mogelijk om alle soorten bestanden te delen, die direct vanaf een Windows computer verstuurd worden en als PDF-bestand ontvangen kunnen worden.

LiveDrop Paperless Share wordt momenteel in de praktijk getest en de verwachting is dat het commerciële product voor de zomer voor iedereen beschikbaar komt. Naast LiveDrop Paperless Share voor Windows biedt de gratis LiveDrop Offline Sharing app voor iOS en Android gebruikers de mogelijkheid om informatie van Windows en tussen iOS en Android te delen.

Voor meer informatie, bezoek www.livedrop.eu.