Industry Wire

Geplaatst door Lobster

Lobster presenteert nieuwe bedrijfsvisie “Digitalisation Reimagined”

Den Haag, 10 maart 2021 | Onder de naam “Digitalisation Reimagined” presenteert de Lobster Group, aanbieder van de standaardsoftware Lobster_data voor data- en systeemintegratie, Lobster_pro voor digitalisering en operationele procesintegratie en Lobster_pim voor naadloze productcommunicatie, een nieuwe bedrijfsvisie met een focus op de toekomst. De nieuwe bedrijfsvisie van Lobster omhelst een innovatieve kijk op digitale transformatie, waarbij data en processen één geheel zijn en niet los van elkaar kunnen worden gezien.

“Alleen bedrijven die zich concentreren op het digitaal transformeren van hun kernactiviteiten zullen als winnaars uit de bus komen. Dit zijn bedrijven die niet wachten op technologische vernieuwingen, maar zelf actie ondernemen en hun eigen digitale potentieel benutten”, zegt Dr. Martin Fischer, Managing Director van de Lobster Group.

In plaats van te kiezen voor incidentele interne oplossingen of het doen van investeringen in niet-primaire bedrijfsprocessen, moeten managers het gehele bedrijf betrekken bij het proces van digitale transformatie. Ze moeten prioriteit geven aan beslissingen die ze integraal, schaalbaar, veilig en flexibel kunnen uitvoeren. Met innovatieve eigen software-oplossingen ondersteunt Lobster beslissers, veelal zonder IT-achtergrond, met het realiseren van een digitale transformatie. Bedrijven die kiezen voor Lobster ervaren de voordelen van digitalisering door een grotere klanttevredenheid, een verhoogde efficiëntie, een verlaging van de kosten, een verbeterde reactiesnelheid en transparante informatiestromen.
Competitief voordeel door digitale ecosystemen

“Wat Lobster uniek maakt, is dat we zowel data-integratie als procesdigitalisering ondersteunen. Bedrijven benaderen processen en data nog te vaak als twee aparte zaken. Vanuit de nieuwe bedrijfsvisie van Lobster zien we processen en data als een onlosmakelijk geheel. Onze producten Lobster_pro en Lobster_data zijn hierop afgestemd.”, zegt Bas aan de Stegge, Regional Manager Benelux.
No-code: aanjager van digitale transformatie

Door data-integratie met een no-code aanpak te combineren, laat Lobster duidelijk de kracht van de oplossingen zien: configureren in plaats van programmeren. De druk bij de developers verdwijnt en besluitvormers kunnen hun digitaliseringsdoelen realiseren en tegelijkertijd trouw blijven aan de strategie van het bedrijf zonder afbreuk te doen aan veiligheid. Dat is het voorname doel. Dr. Martin Fischer benadrukt dat we het proces van digitale transformatie niet als een operationeel project van de IT-afdeling moeten zien. Het gehele bedrijf moet er strategisch bij betrokken zijn om zo de toekomstige levensvatbaarheid veilig te stellen.

Bas aan de Stegge: “Hoe onze benadering in de praktijk uitpakt, zien we bijvoorbeeld bij onze klant Decomecc uit België. In samenwerking met de belangrijkste klanten zijn ze begonnen met het inrichten van hun interfaces met Lobster_data. Dat proces breiden ze nu uit door Lobster_pro in te zetten als Supplier Portal. Zo is data-integratie op natuurlijke wijze overgegaan in procesautomatisering.”

Over Lobster
Lobster is in 2002 gestart met het aanbieden van gebruiksvriendelijke oplossingen voor complexe uitdagingen. Vanuit het hoofdkantoor van Lobster in Pöcking (München) werken ongeveer 180 mensen aan de ontwikkeling van integratieproducten. Meer dan 1.800 nationale en internationale bedrijven uit een breed scala van industrieën profiteren van de Lobster-softwareproducten en het klantenbestand blijft gestaag groeien.

Lobster biedt drie integratieproducten: de standaardsoftware Lobster_data voor data- en systeemintegratie, Lobster_pro voor digitalisering en operationele procesintegratie en Lobster_pim voor naadloze productcommunicatie. De oplossingen zijn altijd up-to-date en voorzien van de laatste technologie.

Lobster opereert van oudsher in de thuismarkten Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Via expansie zijn daar ook het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken, Zweden en Nederland bijgekomen. Lobster is van plan om de diensten ook te gaan aanbieden in Noorwegen en Finland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht