Geplaatst door Stripe Inc.

Lotus kiest voor Stripe als betalingspartner voor direct to consumer online verkoop van ‘hyper SUV’ Eletre

Binnenkort ook in Nederland: een volledig elektrische ‘hyper SUV’ van LOTUS die je online kunt samenstellen, kopen én betalen

– Lotus Cars en Stripe werken samen om de direct-to-consumer online verkoopstrategie van het VK uit te breiden naar Europa.
– De Eletre, het eerste elektrische mainstream model van het iconische Britse merk LOTUS – zal ook de allereerste auto zijn die – geheel online – rechtstreeks aan consumenten in Nederland en andere Europese landen wordt verkocht
-Lotus gebruikt Stripe Identity om klanten aan het verkooptraject te laten deelnemen, online fraude te voorkomen en kopers een vlekkeloze aankoopervaring te bieden.

DUBLIN, 25 mei 2023- Stripe, het financiele infrastructuurplatform voor bedrijven, maakt bekend dat zij door het legendarische automerk LOTUS is geselecteerd als exclusieve betalingspartner voor de Europese online verkoop (direct to consumer) van ‘s werelds eerste elektrische ‘hyper SUV’, de Lotus Eletre.

De online verkoop, rechtstreeks van Lotus aan de consument, stelt het bedrijf in staat om elke auto geheel volgens de wensen van de klant te bouwen. Hierdoor hoeven verkooppunten geen voorraad aan te houden, wat kostbaar kan zijn omdat de maandelijkse rentelasten behoorlijk kunnen oplopen. Dankzij deze onlinestrategie kan Lotus de volledige verkoopcyclus, van bestelling tot levering, geheel in eigen hand houden en een meer aantrekkelijke, holistische klantervaring bieden.

Tot nu toe was de financiële infrastructuur ter ondersteuning van directe autoverkoop aan consumenten erg beperkt en gefragmenteerd. Omdat Lotus naast Stripe Payments ook Stripe Identity gebruikt, kunnen consumenten de Lotus Eletre volledig online configureren, bestellen en afrekenen, waarbij ze ook het steunpunt van hun voorkeur kunnen kiezen om de uitlevering te begeleiden. Deze “Lotus Centres” zullen gedurende de hele levensduur van de auto ook service en aftersales ondersteuning bieden.
Vorig jaar trok Lotus veel belangstelling toen het in het Verenigd Koninkrijk de rechtstreekse online verkoop van de bekroonde Emira sportwagen startte. Nu onlangs de online verkoop van de Eletre is begonnen, verwacht Lotus dat het aantal online aankopen in 2023 exponentieel zal toenemen ten opzichte van 2022, waardoor het bedrijf een belangrijke speler wordt in de direct-to-consumer autoverkopen.

Door de samenwerking met Stripe profiteren de klanten van Lotus bij de checkout van de meer dan 100 optimalisaties van Stripe’s Payment Element. Hiermee kan Lotus haar klanten in elk land de betalingsopties van hun voorkeur aanbieden zoals Apple Pay, Google Pay maar ook bankoverschrijvingen via iDEAL of Carte Bancaire. Naarmate Lotus zijn direct-to-consumer verkoopmodel verder opschaalt, zullen meer betaalmogelijkheden worden toegevoegd.

“De Eletre is Lotus’ eerste mainstream elektrische auto – en de eerste ‘hyper SUV’. Geen enkel ander automerk heeft een vergelijkbaar product op de markt en dat maakt ons tot pioniers”, aldus Mike Johnstone, Chief Commercial Officer van Lotus. “Onze klanten verwachten een vlekkeloze performance, niet alleen van de auto zelf, maar van het hele aankooptraject. We zijn blij om met Stripe samen te werken omdat de producten van Stripe ons helpen vertrouwen en klanttevredenheid op te bouwen bij ons wereldwijde klantenbestand.”

“Lotus is echt een iconisch Brits automerk dat zijn bedrijfsmodel aanpast aan de veranderende voorkeuren van de consument. We zijn dolenthousiast dat we Lotus mogen helpen een geheel nieuwe manier van verkopen voor haar klanten te ontwikkelen – te beginnen met Lotus’ allereerste mainstream elektrische auto, de Eletre”, aldus Eileen O’Mara, Head of Global Sales bij Stripe.