Geplaatst door Shippeo

LPEGA GROUP EN SHIPPEO KONDIGEN STRATEGISCH PARTNERSHIP AAN

Amsterdam/Parijs, 30 juni 2020Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, zet samen met Alpega Group, marktleider in transportbeheersystemen, een ​​nieuwe gecombineerde oplossing in de markt die verladers helpt de transparantie van de toeleveringsketen te vergroten en de logistieke stromen te verbeteren.

Het wordt in transport management steeds belangrijker om te weten waar goederen zich bevinden. De samenwerking tussen Alpega en Shippeo biedt verladers betere trackingmogelijkheden, meetbaarheid en operational excellence.

Het platform van Shippeo is complementair aan het TMS van Alpega doordat het realtime informatie verzamelt over multimodale transportstromen in meer dan 60 landen. Het biedt best in class ETA’s (verwachte aankomsttijden), die nauwkeurig en betrouwbaar zijn dankzij een geavanceerd intern ontwikkeld algoritme.

Met de nieuwe samenwerking versterkt Alpega haar groeiende portfolio van innovatieve oplossingen op het gebied van transportbeheer.

“Wij zijn zeer enthousiast over de wereldwijde samenwerking met Alpega, want goed afgestemde en geavanceerde integraties tussen TMS-systemen en realtime visibility oplossingen zijn essentieel voor de toekomst van transport”, zegt Lucien Besse, medeoprichter en COO van Shippeo. “Alpega is een belangrijke speler in Europa met wie we al meerdere successen hebben kunnen delen. Met het partnership willen we onze samenwerking naar een nieuw strategisch niveau brengen.”

Todd DeLaughter, CEO van Alpega Group: “Wij bieden onze klanten de best mogelijke oplossingen voor hun uitdagingen, waarbij we samenwerken met toonaangevende leveranciers die onze TMS aanvullen en versterken. We verwachten veel van het partnership met Shippeo en kijken ernaar uit om de positieve impact bij onze klanten te zien.”

Over Alpega Group

Alpega Group is een toonaangevend wereldwijd opererend logistiek softwarebedrijf dat modulaire oplossingen biedt voor alle transport- en logistieke behoeften. Door de beste oplossingen en marktkennis samen te brengen, heeft de Alpega Group de enige schaalbare end-to-end software suite voor de transportsector gecreëerd.

Alpega TMS stelt transport professionals in staat om de logistiek en supply chain-processen te beheren; het transformeert wereldwijde en lokale toeleveringsketens in ecosystemen voor samenwerking, waarbij alle betrokken partijen worden samengebracht. De unieke schaalbaarheid en de beste standalone oplossingen van Alpega zorgen ervoor dat verladers profiteren van een systeem dat meegroeit met hun behoeften, ongeacht de complexiteit van hun logistieke processen. Onze oplossing voor inkoop van vracht, TenderEasy, biedt een oplossing van wereldklasse voor het vinden van transportbedrijven over land, door de lucht en over zee. Op het gebied van vrachtbeurzen zijn 123cargo, Teleroute en Wtransnet leidende Europese marktplaatsen die zijn ontworpen om spotzendingen en vrachtwagencapaciteit op elkaar af te stemmen.

Deze platforms en de gegevens die erdoorheen stromen, gecombineerd met meer dan 30 jaar transport ervaring, zorgen ervoor dat wij bedrijven in staat kunnen stellen hun supply chain planning en uitvoering te optimaliseren terwijl ze profiteren van lagere kosten en een grotere visibility. Alle oplossingen van Alpega werken samen om toegevoegde waarde te creëren voor klanten.

Onze gebruikers community van 80.000 vervoerders en 200.000 leden is dagelijks digitaal verbonden om cruciale transportprocessen succesvol te beheren. Alpega is wereldwijd actief in 80 landen en heeft ruim 500 mensen in dienst uit 31 verschillende nationaliteiten.

Voor meer informatie: www.alpegagroup.com

Over Shippeo

Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om realtime logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 5 miljoen ladingen per jaar voor meer dan 60 toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric. Shippeo werkt met 140.000 vervoerders in meer dan 62 landen. Voor meer informatie: www.shippeo.com