LVB lanceert nieuw designbureau LOVEBRAND DESIGNERS®

Amersfoort, 13 mei 2019 – Contentmarketingbureau LVB introduceert vandaag het nieuwe designbureau LOVEBRAND DESIGNERS®. De talentvolle art directors en designers uit het nest van LVB lanceren onder de vlag van LVB een eigen brand, met een aangescherpte propositie. Met deze zet wil het Amersfoortse contentmarketingbureau meer ruimte bieden voor groei op andere onderdelen van het design-vakgebied.
Aart Lensink, directeur LVB en LOVEBRAND DESIGNERS®: ‘Design is al jaren een belangrijk onderdeel van ons bureau. Het merk zichtbaar maken in de content. We zien nu dat de wereld van design echt aan het verschuiven is. Hoe het merk eruit ziet wordt op veel meer momenten in de customer journey belangrijk. Wanneer ben je een loveable brand en kun je de doelgroep verleiden? Wij zien daar dan ook kansen liggen. Daarom starten we met een nieuw designbureau LOVEBRAND DESIGNERS®, waar onze top designers alle ruimte krijgen om te groeien. Als LVB willen hiermee het belang van een krachtig design voor een merk laten zien. De inhoud moet staan, maar design is minstens zo belangrijk. En de combinatie is goud waard.’
De kracht van love brands: strategie en design hand in hand
‘LOVEBRAND DESIGNERS® is een designbureau dat sterk is in het vertalen van complexe inhoud naar kick ass design. Naar een lovebrand. Strategie en design gaan bij ons altijd hand in hand. Daar ligt de kracht. Het verhaal kan nog zo mooi zijn, maar als het niet wordt vertaald in design en visuals is het niks. En zéker geen love brand’, aldus Ferdi van der Veen, art director en team lead LOVEBRAND DESIGNERS®.
LOVEBRAND DESIGNERS® is een nieuw bureau, maar de zeven gezichten van het bureau zijn zeker geen beginners. Ze hebben ruime ervaring in het designvak, binnen én buiten LVB. Er ligt een uitgebreid portfolio met bewezen succesvolle cases in bijvoorbeeld activatiecampagnes, brand design & strategy design, datavisualisatie en editorial design.
Rol LOVEBRAND DESIGNERS® binnen contentmarketingbureau LVB
Lensink: ‘LVB is en blijft een marketingadviesbureau, met content en inhoud als basis. En met specialismen in PR, Online Marketing, Contentmarketing en Videomarketing. Merken komen niet per se naar LVB voor design. Dat geeft niet, maar we hebben de wereld wel wat te bieden op designvlak. We kiezen met de lancering van LOVEBRAND DESIGNERS® heel bewust voor een nieuw en zelfstandig bureau. Een bureau dat zakelijk gezien een zusje wordt van LVB en zelfstandig opereert. Dat geeft ruimte voor nieuwe klanten die niet perse allemaal ook klanten zijn bij LVB.’
Van der Veen: ‘We blijven in hetzelfde pand als LVB, maar verder gaan we helemaal een eigen koers varen. Met een eigen visie, een eigen site, eigen huisstijl en eigen klanten. LVB ondersteunt ons daarbij op het gebied van finance, sales en management. En wij blijven natuurlijk werken voor LVB en haar opdrachtgevers.’ Lensink: ‘Natuurlijk gaat LVB de LOVEBRAND DESIGNERS® inhuren. We zouden gek zijn als we er geen gebruik van zouden maken.’
Over LOVEBRAND DESIGNERS®
LOVEBRAND DESIGNERS® is een jong en pragmatisch designbureau. Jong in meerdere opzichten. Jong in leeftijd, opgericht in 2019, maar ook jong in ideeën, in de manier van werken en hoe ze naar het vak kijken. Strategie en design gaan bij LOVEBRAND DESIGNERS® hand in hand. Het draait altijd om de inhoud. Ook bij design. Daar is LOVEBRAND DESIGNERS® bewezen succesvol in, met een uitgebreid portfolio van (winnende) cases in onder meer strategy design, editorial design, datavisualisatie en ectivatiecampagnes. We turn brands into lovebrands! Kijk voor meer informatie op www.lovebrand-designers.nl
Over LVB
LVB is hét nummer 1-contentmarketingbureau in Nederland. Wij geloven dat marketinginvesteringen het best renderen als je over uitmuntende content beschikt. De belofte is eenvoudig: LVB zorgt voor méér merk- en propositiebekendheid én genereert leads. In Nederland zet LVB al jaren de norm op het gebied van contentmarketing. Het bureau heeft alle benodigde disciplines in huis; van strategie, creatie en productie tot media, technologie, distributie en conversie. Dit leidt tot de inzet en productie van (online) video campagnes, tv-formats, magazines, campagnecontent, public relations en social media campagnes. LVB werkt onder andere voor ABN AMRO, KPMG Meijburg, Ziggo, WNF, Nuon, Cisco, NS, Centraal Beheer en BlackRock. LVB was de afgelopen jaren de grote winnaar van de Nederlandse Content Marketing Awards en wint ook geregeld prijzen buiten Nederland. Kijk voor meer informatie op www.lvb.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.