Geplaatst door NL-iX

Marien Keizer wordt nieuwe Chief Commercial Officer NL-ix

Den Haag, 25 juni 2019 – NL-ix, The Interconnect Exchange, heeft vandaag de benoeming van Marien Keizer tot nieuwe Chief Commercial Officer bekendgemaakt.

Voor zijn benoeming bij NL-ix was Marien werkzaam bij AT&T, één van ’s werelds grootste telecombedrijven, waar hij met succes verschillende managementfuncties vervulde op het gebied van sales, network sourcing, operations, service delivery en projects. Na een lange en vruchtbare carrière bij AT&T oefende hij op interim basis een management en consultancy functie uit bij Global Internet | Acces Anywhere, een vooraanstaand leverancier van managed internet acces-diensten.

Jan Hoogenboom, founder en CEO van NL-ix in een reactie op de benoeming: “Marien is een ervaren manager met een diepgaand inzicht in customer behaviour, business operations en service delivery die weet hoe je commerciële processen structureert om bedrijfsgroei te bevorderen. Wij zijn erg enthousiast over de keuze van Marien om zich bij het NL-ix team aan te sluiten. Ik kijk er naar uit om met hem samen te werken in zijn nieuwe rol.”

“NL-ix is een mooi tech-bedrijf in het hart van de internet-technologie, dat een breed porfolio aan interconnectiediensten biedt binnen een spannende en dynamische marktomgeving.” Marien Keizer vervolgt: “ik heb mij aangesloten bij een enthousiast en ervaren managementteam binnen een organisatie met een sterke kennisbasis. Ik kijk uit naar de samenwerking met, en uitbreiding van, de zeer mooie NL-ix klantenlijst met daarin top content providers, grote internationale maar ook lokale ISP’s en tech savvy enterprise-organisaties.”

Over NL-iX

NL-ix, opgericht in 2001, biedt een unieke pan-Europese internet exchange-propositie. Daarnaast maakt de ontwikkeling tot de nummer 1 of 2 Metro Internet Exchange binnen een aantal belangrijke metromarkten in Noordwest-Europa, onderdeel uit van de algemene groeistrategie van het bedrijf.

Met de ‘Converged Exchange interconnectie-propositie, gericht op de enterprise-markt en de ‘Application Delivery Network’ datacenter fan-out propositie voor application en ecosystem providers, biedt de Exchange een antwoord op de digitale transformatie en grote multi-cloud interconnectievraagstukken binnen de markt.