Industry Wire

Geplaatst door Marketing Madheads

Marketing Madheads op Accenture Innovation Awards en Web Summit

BREDA, 20170619 — Marketing Madheads uit Breda is genomineerd voor de Blauwe Tulp van de Accenture Innovation Awards 2017 en is geselecteerd om zich te presenteren op Web Summit 2017 in Lissabon. Marketing Madheads is gespecialiseerd in online marketing en heeft als doel om bedrijven zo goed te maken in online marketing, dat ze uiteindelijk geen online marketing bureau meer nodig hebben.

Stefan Picavet van Marketing Madheads: “Fantastisch om te zien dat dit concept zo goed werkt. Het is een trend dat steeds meer bedrijven online marketing zelf willen doen en bij Marketing Madheads spelen we hier op in. Dit doen we, aan de ene kant met projecten waarin we de online marketing resultaten en vaardigheden bij bedrijven van binnenuit opbouwen. Aan de andere kant, ontwikkelen we een intelligent online marketing platform. Dit platform neemt bedrijven aan de hand, mee door alle acties die ze moeten nemen om hun online resultaten te verbeteren. Deze combinatie is ijzersterk”.

Het is hiermee dat Marketing Madheads met het platform “Madhead Madonna”, genomineerd is om mee te dingen naar de titel van het meest innovatieve bedrijf van Nederland, tijdens de Accenture Innovation Awards. Daarnaast zijn ze als start-up geselecteerd om zichzelf te presenteren aan het internationaal publiek op Web Summit, het grootste tech-congres van de wereld van 6 tot 9 november in Lissabon.

Madhead Madonna; the digital holy webcoach of online marketing
“Het idee voor Madhead Madonna”, vertelt Wouter Swagemakers als hoofd online marketing binnen Marketing Madheads, “ is ontstaan uit online marketing projecten die we deden. In deze projecten, lukte het goed om bedrijven naar een hoger niveau te tillen maar we merkten al snel dat wij veel meer online marketing tools tot onze beschikking hadden dan deze bedrijven. Daarnaast merkten we, dat de huidige online marketing dienstverlening bestaat uit veel standaard werkzaamheden. Wij zagen daarom een kans om de benodigde online marketing tooling in één online platform te combineren met een logisch stappenplan en opleiding. Dit is Madhead Madonna geworden en zij brengt het beste van online marketing bureaus, online marketing tooling en online marketing opleiding samen.”

Volgens Marketing Madheads is “Madhead Madonna”, nu nog gericht op het verbeteren van de organische rankings van websites in Google met SEO. De komende tijd gaan zij de focus leggen op het uitbreiden naar SEA, Social Media Advertising en Marketing Automation.

Artificial Intelligence
Ook is Marketing Madheads aan het onderzoeken of ze Artificial Intelligence in kunnen zetten om online resultaten van genomen acties te voorspellen. Bas van Steen, hoofd development bij Marketing Madheads: “De inzet van AI is op dit moment een beetje een buzz-woord in de start-up wereld. Ondanks dat de ontwikkelingen snel gaan, is de realiteit dat we hier aan een begin staan en bij Marketing Madheads is dit niet anders. Toch zien we kansen voor Madhead Madonna. We krijgen namelijk ontzettend veel data binnen en het zou fantastisch zijn als we met deze data een lerend model kunnen bouwen dat bijvoorbeeld zelf wijzigingen volgt in het Google algoritme.”

Accenture Innovation Awards en Web Summit.
Over één ding zijn ze het helemaal eens bij Marketing Madheads. Ze zijn heel erg blij dat ze geselecteerd zijn voor de Accenture Innovation Awards en Web Summit. Stefan van Marketing Madheads: “Evenementen zoals de Innovation Awards of Web Summit helpen start-ups echt verder. Wij hopen bijvoorbeeld in contact te komen met mensen die al verder zijn op het gebied van AI. Deze evenementen bieden een platform om echt te kunnen innoveren, immers, voor echte innovatie heb je elkaar nodig”.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht