MarkMonitor vereenvoudigt merknaambescherming na invoering GDPR

Amsterdam, 7 juni 2018 – Na de invoering van de General Data Protection Regulation, ook bekend als de GDPR, heeft MarkMonitor een innovatieve technologie aangekondigd die merken ondersteunt met het effectief beschermen van de merknaambescherming. De uitbreiding op de huidige merkbeschermingsmogelijkheden is per direct beschikbaar voor klanten van MarkMonitor.
De uitbreiding
De oplossing is een uitbreiding van de huidige producten en merkbeschermingsmogelijkheden van MarkMonitor. Het stelt bedrijven in staat om een effectieve merkbeschermingsstrategie te handhaven door geautomatiseerde verstrekking van gegevens van externe bronnen. Merken krijgen met deze technologie toegang tot domeininformatie die nodig is om snel en efficiënt fraude en vervalsingen te bestrijden. Voor de invoering van de GDPR maakten veel merken gebruik van de WHOIS-database, maar na de inwerkingstelling van de wet zijn de beschikbare gegevens enorm beperkt.
Chris Veator, President bij MarkMonitor: “Nu de GDPR van kracht is, zijn merken beperkt in hoe zij bedreigingen kunnen aanpakken. De informatie in de WHOIS-database is beperkt, waardoor merkeigenaren handmatig op het internet moeten zoeken om de juiste informatie te vinden. Daarnaast zijn veel historische gegevensbronnen van inbreukmakende websites nu achter gesloten deuren opgeslagen. We signaleerden dit probleem tijdig en hebben een grote investering gedaan om een omgeving te creëren waarin merkeigenaren hun merkbeschermingsstrategie kunnen blijven uitvoeren, wat een cruciale factor is voor het bestaansrecht van een merk. De nieuwe technologie scant het internet op gegevens van inbreukmakende websites. Daarnaast hebben we onze historische data verrijkt, we hebben hiervoor een significant aantal servicemedewerkers aangesteld. Daarmee hebben onze klanten de zekerheid dat ze hun effectieve merkbeschermingsstrategie kunnen behouden binnen de richtlijnen van de nieuwe privacywet.”
Merkbeschermingsstrategie
Een merkbeschermingsstrategie is noodzakelijk om imitatie- en namaakproducten van de markt te halen. De impact van namaakproducten is namelijk groot, één op de drie merken ziet het omzetverlies oplopen tot 25 procent, zo bleek eerder dit jaar uit de B2B Barometer van MarkMonitor.
Veator: “Een succesvolle strategie is het succesvol zorgen voor de klant. Dat is degene die misleid kan worden door namaakproducten. En dit heeft een nadelig effect op de relatie tussen de klant en het merk. Een klantgerichte aanpak van dit soort producten vereist een technologie die direct inbreuk signaleert en actie onderneemt.”
———————-
Over MarkMonitor
MarkMonitor, wereldwijd marktleider in enterprise merkbescherming, biedt uitgebreide oplossingen en diensten die de reputatie en omzet van merken beschermen tegen online risico’s. Met end-to-end oplossingen die de groeiende dreiging van online fraude, merkmisbruik en niet-geautoriseerde kanalen aan pakken, creëert MarkMonitor een veilig internet voor bedrijven en hun klanten. MarkMonitors exclusieve toegang tot data in combinatie met de gepatenteerde real-time preventie, detectie en reactie mogelijkheden, bieden uitgebreide bescherming tegen de steeds veranderende online risico’s van merken. Voor meer informatie, bezoek www.markmonitor.com.
© 2018 MarkMonitor Inc. Alle rechten voorbehouden. MarkMonitor® is een geregistreerd handelsmerk van MarkMonitor Inc., onderdeel van Clarivate Analytics. Alle andere handelsmerken die hierin zijn opgenomen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.
Over Clarivate Analytics
Clarivate Analytics versnelt innovatie door haar klanten wereldwijd inzichten en analyses te bieden. Dit maakt dat haar klanten nieuwe concepten sneller kunnen ontdekken, beschermen en commercialiseren. Gezien Clarivate Analytics voorheen the Intellectual Property and Science Business van Thomson Reuters was, biedt ze een collectie van abonnementsdiensten gericht op wetenschappelijk en academisch onderzoek, patentanalyse en regelgeving, farmaceutische en biotech-intelligentie, merkbescherming, domeinbescherming en het beheer van intellectueel eigendom. Clarivate Analytics is een onafhankelijk bureau met ruim 4.000 medewerkers, werkzaam in meer dan 100 landen met bekende merken in het portfolio, zoals Web of Science, Cortellis, Thomson Innovation, Derwent World Patents Index, CompuMark, MarkMonitor en Techstreet. Voor meer informatie: Clarivate.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.