Master Media Innovation in januari 2014 van start in Hilversum

Eerste en enige master in strategische media innovatie
De ‘Executive Master in Media Innovation’ is de eerste en enige master gericht op media innovatie op strategisch niveau in Nederland. Onderwerpen zijn verdienmodellen, waardeketens, technologische ontwikkelingen, platformen, communicatiestrategieën, formats e.d. Het doel van de studie is professionals uit de mediawereld in staat te stellen innovatieve, marktgerichte mediaproducten te ontwikkelen.
Betere match mediabedrijven en opleidingen
De start van deze master in Hilversum is voor de mediastad een aanwinst. Recent werden vanuit het project Hilversum Media Campus resultaten gepresenteerd van onderzoek naar de aansluiting tussen mediabedrijven en -opleidingen. Vanuit deze resultaten worden onder de vlag van Hilversum Media Campus activiteiten opgezet met de betrokken partners om te komen tot een betere aansluiting van vraag en aanbod op de media-arbeidsmarkt. De initiatiefnemers van Hilversum Media Campus zijn daarom verheugd met de komst van de ‘Executive Master in Media Innovation’ naar de Mediastad.
Freek van ’t Ooster (directie iMMovator): “Het onderzoek van Hilversum Media Campus laat zien dat op een breed vlak werk aan de winkel is om de toekomstige én huidige mediamedewerkers te voorzien van de juiste competenties. Met de partners willen we een Mediapact verkennen om de juiste maatregelen te treffen. Deze master loopt daar alvast op vooruit met een aanbod aan de bovenkant van de markt”.
Jan Rensen (wethouder Economische Zaken gemeente Hilversum): “Het initiatief dat NHTV neemt met de ontwikkeling van deze master is prachtig. Een opleiding op dergelijk niveau ontbrak nog in het ecosysteem en het is goed voor de sector dat een opleiding van dit niveau in Hilversum wordt georganiseerd. Daarom ondersteunen wij dit initiatief vanuit Hilversum Media Campus”.
Nog enkele plaatsen beschikbaar
De eerste studie-avond van de master is op 9 januari 2014. Gedurende tien sessies van 2,5 dag, verdeeld over 2014, worden de deelnemers getraind om vanuit verschillende disciplines analytisch te kijken naar de ontwikkeling van digitale media. Aan het eind van het jaar wordt afgesloten met het ontwikkelen van een nieuw concept, op basis van de opgedane kennis. De sessies zullen plaatsvinden in Villa Heideheuvel op het Media Park in Hilversum. Er is nog (beperkt) plek om deel te nemen aan de master. Alle informatie is te vinden op de website van NHTV. De master en alle documentatie zijn Engelstalig. Het instroomniveau is in beginsel een afgeronde hbo-bachelorstudie, maar professionals met relevante werkervaring kunnen na beoordeling daarvan ook middels een regeling genaamd “elders verworven competenties” instromen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.