Industry Wire

MasterCard en Wordline slaan handen ineen bij introductie digitaal betalen met MasterPass

Utrecht, 20 november 2013 MasterCard (NYSE:MA) en Worldline – een bedrijfsonderdeel van Atos dat is gespecialiseerd in dienstverlening op het gebied van elektronische transacties – hebben hun partnership uitgebreid met de integratie en implementatie van MasterPass™, de toekomstige standaard voor digitale transacties. Worldline heeft een omgeving ontwikkeld voor deze digitale portemonnee met open interfaces voor instellingen die betaalkaarten uitgeven, gebaseerd op de MasterPass™-technologie van MasterCard. Vanaf volgend jaar kunnen kaarthouders zich aanmelden voor één van deze digitale portemonnees. Zij kunnen deze gebruiken voor online betaalprocessen bij aanbieders die MasterPass™ als betaalmethode accepteren met gebruikmaking van een pc of mobiel device, zoals smartphones of tablets. Worldline demonstreert haar laatste innovaties op Cartes 2013, dat van 19 tot en met 21 november in Parijs op het programma staat. Zij toont hier digitale portemonnees, contactloze mobiele services, biometrische Points of Sale en introduceert nieuwe betaalautomaten.
Nadat beide partijen kort geleden aankondigden dat zij gingen samenwerken voor de introductie van MasterPass™-diensten bij retailers, breiden MasterCard en Worldline dit partnership nu ook uit tot banken en financiële instituties die betaalkaarten uitgeven. Dit betekent dat Worldline ook verantwoordelijk is voor het end-to-end betaalproces van MasterCard en consumenten en kaarthouders die zijn aangesloten bij deze banken ondersteunt met een complete oplossing voor elektronische transacties. Kopers hoeven niet langer verzendinformatie en kaartgegevens in te voeren om het online koopproces te voltooien. Dit is het geval wanneer bij retailers het logo van MasterPass™ zichtbaar is bij hun betaalmethoden. Hiermee kunnen gebruikers hun kaartgegevens veilig invoeren – ongeacht of het MasterCard is of een betaalkaart van andere leveranciers – evenals alle data die nodig zijn voor het uitvoeren van de levering.

 

Op maat gesneden betaalplatform voor Duitse markt

Financiële  instellingen profiteren van een intelligente, eenvoudige en  veilige methode om services op het gebied van digitale portemonnees te implementeren die de totale klantervaring van consumenten versterken. Worldline is nu in staat MasterPass™ aan te bieden als een nieuwe en innovatieve betaaloplossing aan banken en financiële instellingen, die hun voordeel kunnen doen met een oplossing die is toegesneden op lokale behoeften en vereisten in overeenstemming met internationale standaarden en de wereldwijde technologie van MasterCard.

 

“Als resultaat van de samenwerking met Worldline doet het eerste nationale MasterPass-platform zijn intrede in Duitsland. Hierdoor beschikken financiële instellingen, hun kaarthouders en bedrijven over geavanceerde betaaltechnologie”, zegt Arne Pache, hoof Emerging Payments in Europa van MasterCard.

 

“MasterPass™ is een oplossing die de klantervaring op een hoger niveau brengt, zowel voorafgaand als na transacties. Ons gemeenschappelijke doel is banken een slimme, eenvoudige en veilige oplossing te bieden voor de integratie van MasterPass™ in hun e-commerce processen”, aldus Marc-Henri Desportes, Algemeen Directeur van Worldline. “We zijn er trots op in samenwerking met MasterCard een bijdrage te leveren aan deze geavanceerde betaaloplossing.”

 

###

Over Worldline

Worldline is een mondiale speler en Europees marktleider in de markt voor zakelijke transacties en betalingsverkeer. Het bedrijf biedt ondersteuning bij het aanbieden van IT-diensten en stimuleert de winstgevende groei van haar klanten door de ontwikkeling van innovatieve hightech transactiediensten. Met ruim 40 jaar ervaring en een sterke lokale aanwezigheid is Worldline uitstekend gepositioneerd om bedrijven van elke omvang te ondersteunen en een bijdrage te leveren aan hun prestaties in een dynamische markt. Het bedrijf realiseerde een omzet van 1,1 miljard euro in 2012 en heeft wereldwijd meer dan 7.100 mensen in dienst.  Voor meer informatie: www.worldline.com

 

Over Atos
Atos SE (Societas Europaea) is een internationale IT-dienstverlener met een jaaromzet van 8,8 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 77.000 collega’s in 47 landen. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten IT-services in drie domeinen: Consulting & Technology Services, systeemintegratie, Managed Services & BPO en transactiediensten via het bedrijfsonderdeel Worldline. Met haar diepgaande technologische expertise en kennis van industriële sectoren ondersteunt zij klanten in de volgende marktsectoren: Manufacturing, Retail en Services, Overheid, Gezondheidszorg en Transport, Financiële Dienstverlening, Telecom, Media en Nutsvoorzieningen.

Atos focust op het aanbieden van zakelijke technologie die klanten vooruit helpt en in staat stelt hun onderneming van de toekomst te creëren. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en staat genoteerd aan de NYSE Euronext Paris market. Atos opereert onder de namen Atos, Atos Consulting & Technology Services, Atos Worldline en Atos Worldgrid. Bezoek voor meer informatie www.nl.atos.net

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht