Geplaatst door Mediahuis

Mediahuis Connect creëert strategische cel voor digital en product development

Onder impuls van een snel digitaliserende markt creëert Mediahuis Connect binnen haar salesorganisatie de strategische cel Digital en Product Development, een afdeling die zich zal toeleggen op business development binnen de context van digitaal, video en productontwikkeling.

De nieuwe strategische afdeling zal worden geleid door Mark Daemen die als Director Digital & Product Development de lange termijn digitale strategie voor Mediahuis Connect zal ontwikkelen. Hij zal hierin worden bijgestaan door een team van drie experten: Charlotte van Coevorden (Business Development Manager Digital), Peter Verrept (Business Development Manager Video) en Bart Bollen (Business Development Manager Crossmedia), die elk op hun beurt binnen hun specifieke expertise een team zullen aansturen. Met de oprichting van de strategische Digital en Product Development cel zet Mediahuis Connect verder in op haar digitale expertise in o.a. het domein van Programmatic, yield, innovatie en productontwikkeling.

Bart Decoster, Corporate Director Mediahuis Connect: “Het creëren van deze nieuwe strategische cel zorgt binnen Mediahuis Connect voor een verregaande focus en toewijding ten aanzien van de cruciale ontwikkelingen binnen onze markt en ons mediabedrijf. We zijn hierbij zeer ambitieus. Mark is dan ook de juiste persoon om samen met zijn team de digitale visie en werking van Mediahuis Connect verder uit te schrijven en mee te helpen implementeren. Zijn succesvolle commerciële ervaring maakt dat hij ook het juiste evenwicht zal weten te vinden tussen een product- en een klantgeoriënteerde aanpak.”

Het aanstellen van Mark Daemen als Director Digital en Product Development maakt dat Mediahuis Connect eerstdaags een nieuwe Sales Director voor de nationale markt zal benoemen.

Cross-mediale salesteams
De bestaande print- en digital agency teams evolueerden op 1 maart naar één cross-mediaal agency team onder leiding van Inge Moerenhout, Sales Manager Agencies. Mediahuis Connect sluit hiermee aan bij de huidige aanpak van media agentschappen waarbij niet langer in mediasilo’s wordt gewerkt maar touchpoint planning centraal staat. Met haar brede portfolio aan nieuwsmerken, beschikbaar via verschillende platformen, biedt Mediahuis Connect meer dan ooit complementariteit tussen deze touchpoints aan.