Geplaatst door mediakaarten.nl

mediakaarten.nl bundelt redactionele informatie van honderden media

Alphen aan den Rijn, 16 januari 2018 – Media Profiler speelt met de nieuwe site mediakaarten.nl in op de behoefte van bedrijven en PR-bureaus om redactionele planningen en commerciële informatie van media snel, makkelijk en zonder abonnement te vinden. PR-professionals spenderen veel tijd aan het zoeken naar mediakaarten van kranten, tijdschriften en websites.

Het begin van het jaar is voor PR-professionals traditiegetrouw de tijd van het jagen op mediakaarten. Veel PR-mensen zullen dit herkennen. De nieuwe site mediakaarten.nl bundelt honderden redactionele planningen, mediakaarten, mediakits en saleskits van publicaties in Nederland en België. De kaarten zijn per stuk verkrijgbaar of in bundels.

mediakaarten.nl heeft filters met twee hoofdgroepen: consumentenbladen en vakbladen. Beide hoofdgroepen zijn onderverdeeld in bijna twintig categorieën om het zoeken te vereenvoudigen. Ook is het mogelijk om titels van uitgeverijen in een oogopslag te zien. Elke publicatie heeft een downloadbare mediakaart en een beknopt bladprofiel, een vermelding van categorieën en de naam van de uitgeverij. Het aantal features is bewust relatief beperkt want de site is bedoeld voor gericht zoeken en geeft door de tariefstelling ook ruimte voor impulsaankopen.

Kosten
Een account aanmaken op mediakaarten.nl is gratis en niet verplicht. Het gros van de mediakaarten kost € 0,99 per stuk en er zijn bundels met meerdere kaarten op basis van bijvoorbeeld onderwerp of uitgeverij. Een kaart die eenmaal is gedownload, blijft via de website beschikbaar in klanten en hoeft dus nooit twee keer te worden gekocht. Klanten van Media Profiler krijgen gratis toegang tot alle kaarten op mediakaarten.nl.

Beschikbaarheid
mediakaarten.nl is sinds medio december in test live en er wordt hard gewerkt aan het vullen van de database. Van een deel van de titels zijn de mediakaarten van 2018 nog niet beschikbaar omdat sommige uitgeverijen deze nog niet hebben gepubliceerd. Inmiddels kunnen bijna 600 mediakaarten worden gekocht. De ambitie is dat in de loop van dit voorjaar de mediakaarten van ruim 1.000 titels op de site staan en dat eind 2018 de mediakaarten van vrijwel alle Nederlandse media beschikbaar zijn via de site.

Zustersite Media Profiler
mediakaarten.nl is een zustersite van Media Profiler dat bedrijven en PR-bureaus al zeven jaar helpt met een mediadatabase met profielen, contactgegevens en redactiesamenstelling van duizenden print en online media in de Benelux. Media Profiler heeft ook downloadbare mediakaarten en saleskits en werkt met maand- en jaarabonnementen. De Media Profiler-mediadatabase biedt klanten meer features dan bij mediakaarten.nl zoals filterbare en sorteerbare Excel-lijsten van deadlines en verschijningsdata van honderden publicaties samenstellen en het online bewaren of downloaden van profielen en voorkeuren.

Over mediakaarten.nl
mediakaarten.nl bundelt de mediakaarten, tariefkaarten, NSTD-kaarten, redactionele planningen en saleskits van honderden magazines, bladen en websites in Nederland en België. Downloaden kan per stuk zonder abonnement of contract.

Over Media Profiler
Media Profiler is een mediadatabase met profielen, contactgegevens en redactionele planningen van duizenden journalisten, redacties en print en online media. Bedrijven kunnen persinformatie filteren, downloaden of online bewaren. De database bevat ook de redactieplanningen (deadlines en verschijningsdata) van honderden print media in de Benelux. Deze informatie is te filteren op ruim 100 categorieën en wordt steeds geactualiseerd. Media Profiler biedt tevens maatwerk operationele PR-taken.