Industry Wire

Geplaatst door Mediamatic

Mediatic neemt Lamar communicatie over

Fullservice contentmarketingbureau Mediatic heeft per direct branchegenoot Lamar communicatie overgenomen. De beide Amsterdamse bureaus gaan vanaf heden samen verder onder de naam Mediatic. Met de overname geeft Mediatic verdere invulling aan haar groeiambities en voegt het bureau enkele sterke nieuwe vakmensen toe.

“Met Lamar communicatie halen wij een aantal zeer ervaren, creatieve en strategisch sterke collega’s binnen”, zegt Dennis Mensink, oprichter en eigenaar van Mediatic. “Zowel in de breedte als in de diepte is dit een mooie uitbreiding; we voegen in één keer specialistische kennis en ervaring, en redactionele slagkracht toe aan de organisatie. Hierdoor verwachten we ook in het komende jaar mooie stappen te kunnen zetten.”

 

Vooruitstrevend

Mediatic is gespecialiseerd in het creëren van zichtbaarheid voor vooruitstrevende opdrachtgevers, zoals Stichting DOEN, Seepje, Bridgefund en Viisi Hypotheken. De overname van Lamar communicatie past binnen de stevige groeiambities van het contentmarketingbureau en is een logische volgende stap, nadat het ongeveer een jaar geleden zusterbureau Pixelfarm uit Barendrecht heeft aangesloten. Samen bieden de organisaties werk aan 25 personen. Mensink: “De ambities zijn groot, zowel kwalitatief als kwantitatief willen we de komende jaren stevig groeien. Dit kan alleen wanneer je opdrachtgevers blijft verrassen met nieuwe en goede inzichten, strategische begeleiding en topcontent. De overname van Lamar communicatie is een verdere investering op creatief en strategisch vlak, nadat we eerder deze maand de ervaren consultant Lenneke Persons aan ons team mochten toevoegen.”

 

Perfecte match

Lamar communicatie bestaat uit vier medewerkers en werd 27 jaar geleden opgericht door Lyanne Lamar. Het communicatieadviesbureau richt zich voornamelijk op redactioneel management, contentstrategie en -creatie. Tot haar opdrachtgevers behoren onder andere het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), Landal GreenParks, GVB, NederlandSchoon, G4S, verschillende gemeentes en de Rijksoverheid. “Na 27 jaar met veel plezier te hebben gewerkt aan mijn bedrijf, is het nu tijd om het stokje over te dragen”, zegt Lyanne Lamar. “Mediatic is, net als wij, van de inhoud en daarom de ideale match. Onze beide organisaties vullen elkaar perfect aan. Samen zijn we nóg sterker op het gebied van communicatie en contentmarketing.” Lyanne Lamar blijft na de overname betrokken bij Mediatic en is beschikbaar voor strategisch advies, coaching en training.

 

Over Mediatic

Mediatic is gespecialiseerd in contentmarketing en pr. Bij het bureau werken communicatieprofessionals en oud-journalisten die gespecialiseerd zijn in het vertellen van het inhoudelijke verhaal van hun klanten. Met brede kennis van on- en offline media draagt Mediatic bij aan meer bekendheid en een grotere autoriteitswaarde van haar klanten. Het bureau is gevestigd in Amsterdam en is werkzaam voor klanten zoals Fujitsu, Baker McKenzie, Stichting DOEN, de Dutch Sustainable Growth Coalition, Macaw, Movir en de Universiteit van Amsterdam (UvA).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht