Meer conversie vanuit direct mail met gepersonaliseerde Tikkie QR

Heerhugowaard – Nic. Oud introduceerde in april direct mail met gepersonaliseerde Tikkie QR. Met deze innovatie van Tikkie wordt het betaalgemak van online gecombineerd met de kracht van direct mail. Door een unieke Tikkie QR code op een mailing te printen, kunnen klanten snel en simpel een product bestellen en betalen. “Tikkie QR is niet alleen snel en simpel voor de klant, bedrijven kunnen nu nog meer conversie halen vanuit gepersonaliseerde direct mail”, aldus Coert Knijnenberg, directeur Weblogistics bij Nic. Oud.
Bij het verzendhuis in Heerhugowaard constateren ze al een aantal jaar dat direct mail flink aan populariteit wint. Ook zien ze dat mobiel bankieren razendsnel groeit. Zo heeft Tikkie inmiddels 5 miljoen gebruikers in Nederland. Knijnenberg: “Met onze betaaltool helpen we klanten om te profiteren van beide ontwikkelingen.”
In no time betaald
De innovatieve betaaltool van verzendhuis Nic.Oud is ontwikkeld in samenwerking met Tikkie. Coert Knijnenberg van het bedrijf legt uit hoe de tool werkt: “Op basis van een adreslijst worden er gepersonaliseerde QR-codes gegenereerd met een uniek kenmerk. De QR-codes worden geprint in een papieren mailing die naar de klanten verstuurd wordt. Als de klant de QR-code scant, komt hij op een landingspagina terecht. Hier selecteert hij het product van zijn keuze, waarna er direct wordt doorgelinkt naar Tikkie voor de betaling. De aankoop is hiermee in no time geregeld.”
Single en Multiple Products
Nic. Oud heeft meerdere varianten ontwikkeld met Tikkie QR. Single Product en Multiple Products zijn de belangrijkste opties. Bij Single Product kan er één product worden besteld.
Bij de Multiple Products variant kunnen meerdere producten worden geselecteerd, bijvoorbeeld een kurkentrekker bij een doos wijn, waarna het totaalbedrag automatisch wordt aangepast bij de selectie van een extra product.
In de afgelopen periode heeft Nic. Oud de tool uitvoerig getest. Ook is er bij een klant een pilot gedraaid. Knijnenberg: “Gezien de eerste positieve ervaringen verwachten we dat veel bedrijven en organisaties met deze tool aan de slag willen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.