Meerwaarde business belangrijker dan kostenbesparing bij overstap nieuw ERP-systeem

Initiatief vanuit business cruciaal voor succes nieuwe ERP-oplossing
Geertruidenberg – Organisaties die de overstap naar een nieuw ERP-systeem overwegen, vinden het vooral belangrijk dat de nieuwe softwareoplossing meerwaarde toevoegt aan de business (71%). Dat is vele malen belangrijker dan het opleveren van een kostenbesparing (29%), mochten IT-beslissers en -beïnvloeders de keuze hebben tussen deze twee opties. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 500 IT-beslissers en -beïnvloeders over het gebruik van ERP-systemen, uitgevoerd in opdracht van SAP- en OutSystems-dienstverlener en -kennispartner myBrand Conclusion.
Initiatief vanuit business
Voor een succesvolle implementatie van een nieuw ERP-systeem is het volgens de meerderheid (62%) van de IT-beslissers en -beïnvloeders cruciaal dat het door de business wordt geïnitieerd. De uiteindelijke beslissing wordt in de meeste gevallen (49%) genomen door het hoger management in de organisatie. In andere gevallen beslist het middenmanagement (37%) of de raad van bestuur (14%). In de zoektocht naar een nieuwe ERP-oplossing is de mogelijkheid om efficiënter te werken het belangrijkste aspect (84%). Daarnaast wordt gekeken naar de mogelijkheid van realtime inzicht (80%), gemakkelijker delen van informatie (80%) en een systeem dat altijd wordt ondersteund (80%).
Marcel Antons, directeur strategie en innovatie bij myBrand Conclusion: “Er is overduidelijk een trend gaande die niet meer te stoppen is. Steeds meer bedrijven realiseren zich dat het bij ERP niet gaat om de cost case, maar om de business case: hoe ga je businesswaarde creëren met de software? Hoe bepaal je de koers van je organisatie? Een ERP-systeem fungeert hierbij als kompas. Zeker in roerige tijden zoals de huidige, is de belangrijkste businesswaarde die ERP-software moet creëren dat je als organisatie in staat bent om snel in te spelen op nieuwe omstandigheden en toekomstbestendige bedrijfsbeslissingen kunt nemen. Dit vereist een end-to-end aansturing van de keten op basis van real-time data. Een goed ERP-systeem ligt aan de basis hiervan.”
myBrand, onderdeel van Conclusion, biedt de nieuwe servicestandaard voor SAP- en OutSystems-dienstverlening. myBrand Conclusion is ontstaan uit de droom om gestalte te geven aan een dienstverlener waar zij zelf klant zou willen zijn. Dit heeft zich vertaald in onze missie: het zijn van de door klanten als best gewaardeerde dienstverlener. De leidende kernwaarden zijn lange termijnrelaties, een geïntegreerde dienstverlening en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met deze kernwaarden onderscheidt myBrand Conclusion zich niet alleen door de nauwe manier van samenwerken met haar klanten, ook staat myBrand Conclusion inmiddels bekend als de SAP- en OutSystems-dienstverlener die verantwoordelijkheid neemt voor succesvolle bedrijfsprocessen bij haar klanten. myBrand Conclusion biedt SAP- en OutSystems-diensten op het gebied van advies, implementatie, projecten, support en exploitatie. Het bedrijf bestaat ruim 18 jaar en heeft vestigingen in Geertruidenberg, Apeldoorn en Maarssen. Er werken meer dan 400 mensen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.