Industry Wire

Geplaatst door Stocard

Merkle is eerste Stocard Certified Agency in Nederland

Amsterdam – Het datagedreven marketingbureau Merkle Nederland mag zich vanaf deze maand Stocard Certified Agency noemen. Medewerkers van het bureau hebben een trainingsprogramma gevolgd bij Stocard, de toonaangevende mobile wallet-app waarin consumenten hun klantenkaarten kunnen bewaren. Merkle heeft niet alleen de primeur in Nederland, maar is ook het eerste gecertificeerde bureau in Europa.

De certificering is een volgende stap in de samenwerking tussen Stocard en Merkle Nederland. Naast de inzet van performance-based marketingtools van bijvoorbeeld Facebook en Google, is de kennis bij Merkle nu ook in huis om de verschillende mogelijkheden van Stocard, op het gebied van targetting en personalisatie, aan klanten aan te bieden. Dat dit tot successen leidt heeft de samenwerking al eerder bewezen, zoals voor gezamenlijke klant HEMA.

Stocard heeft de ambitie om in ieder land met een geselecteerd aantal bureaus te gaan samenwerken. Ook in landen als Italië en Australië zijn de eerste trainingen gepland.

Emile Muijsson, Country Manager Benelux: “De gebruikers van onze consumenten-app zijn de meest actieve shoppers; een doelgroep die je het liefst wil bereiken. Doordat we sterk zijn in het targetten van de juiste consumenten, geven steeds meer bureaus Stocard een plek naast Google en Facebook.”

Lars Postmus, Online Marketingconsultant bij Merkle Nederland: “Deze certificering zorgt ervoor dat we onze omnichannel-strategie steeds verder versterken. Door Stocard in te zetten boren we een nieuwe doelgroep aan voor onze klanten en voorzien we ze van extra winkelbezoeken. Ook kunnen we extra inzichten bieden op het gebied van footfall en hoe de doelgroep zich beweegt in winkels. Daarmee is Stocard een mooie toevoeging aan onze dienstverlening.”

——-

Over Merkle Nederland

Merkle Nederland is ‘the people-based agency’. Onderdeel van een wereldwijd opererend performance marketingbureau. Merkle helpt de beste bedrijven vooruit door te werken aan services en producten die gewoon vindbaar, beschikbaar en eenvoudig in gebruik zijn. En bouwt campagnes die uitgaan van inspiratie, gedreven door persoonlijke interesse. Natuurlijk spelen data en technologie een rol, maar altijd ondergeschikt en ondersteunend om échte mensen centraal te zetten. Dat is people-based marketing. Samen bouwen aan duurzame relaties. Met klanten, de samenleving en onze planeet. Moving you forward, moving our communities forward, moving marketing forward.

Merkle heeft ruim 50 vestigingen en 9.000 medewerkers verspreid over de wereld en is onderdeel van Dentsu Aegis Network. Het hoofdkantoor staat vlakbij Baltimore in de Verenigde Staten. In Nederland werken ruim 280 frisse denkers en slimme doeners in Amsterdam, Breda en Rotterdam.

www.merkle.nl

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht