Geplaatst door Match4me

Mobiel daten wint snel aan populariteit in Nederland

Onderzoeken geven aan dat online datingdiensten de afgelopen jaren enorm in populariteit zijn gegroeid. De omzet van online dating in Europa steeg in de afgelopen twee jaar van ca. 320 miljoen naar ca. 400 miljoen euro per jaar. Wereldwijd is de jaarlijkse omzet binnen de online datingdiensten de vier miljard dollar al gepasseerd. De nieuwste trend binnen online daten is mobiel daten. Met de lancering van de iPhone App speelt de online datingsaite Match4me (http://www.match4me.nl) in op deze trend.

Mobiel daten wint snel aan populariteit in Nederland. Singles willen daten op het moment waarop zij dat willen. Dit stelt datingsite Match4me (http://www.match4me.nl). Met de lancering van de iPhone App speelt Match4me in op deze trend. Met de App kunnen leden van Match4me op ieder gewenst moment zoeken naar andere singles en berichten lezen en versturen. Match4me is onderdeel van MatchMedia BV en richt zich op de hoger opgeleide singles. Een doelgroep die zeer toegankelijk is voor nieuwe concepten. Online datingdiensten stegen de afgelopen jaren enorm in populariteit en hebben een grote groei doorgemaakt. Wereldwijd overschrijdt de online datingbranche een jaaromzet van $ 4 miljard . MatchMedia BV verwacht voor 2011 dubbele groeicijfers te presenteren.

Nieuwe iPhone app verhoogt beleving website

“We kregen steeds meer verzoeken van onze leden voor het toevoegen van een iPhone App”, geeft John Meuffels, eigenaar van Match4me, aan. “We waren al actief met een mobiele website maar het gemak van een App is nog veel groter.
Ook zijn wij er van overtuigd dat een App bijdraagt aan een betere gebruikerservaring. De manier waarop de tekst en afbeeldingen worden weergegeven is voor iedere gebruiker hetzelfde. Wij willen onze leden graag optimaal faciliteren tijdens het mobiel daten. Met de nieuwe App kunnen zij nu op een eenvoudige manier realtime en op ieder moment interactief communiceren met andere singles. Dit zal ook de beleving en de performance van de website een flinke impuls geven.”

Ruimte voor groei niche datingsites

Onderzoeken geven aan dat online datingdiensten de afgelopen jaren enorm in populariteit zijn gegroeid. De omzet van online dating in Europa steeg in de afgelopen twee jaar van ca. 320 miljoen naar ca. 400 miljoen euro per jaar. Wereldwijd is de jaarlijkse omzet binnen de online datingdiensten de vier miljard dollar al gepasseerd. “In Nederland zijn er naar schatting inmiddels zo’n 200 tot 250 websites op het gebied van relatiebemiddeling actief”, vervolgt Meuffels. “Match4me richt zich op de hoger opgeleide singles, een echte niche datingsite dus. Volgens ons zijn niche datingsites de toekomst van online dating. Singles zijn vaak op zoek naar gelijkstemden en vinden de juiste match hier veel sneller. Wij zien dit zelf ook terug in de resultaten van onze website. Deelnemers die een relatie vinden op Match4me vinden deze gemiddeld binnen 3 maanden.”

Over Match4me

Match4me (http://www.match4me.nl) is al sinds 2002 een toonaangevende speler binnen online daten voor hoger opgeleide singles in Nederland. Match4me is onderdeel van MatchMedia BV en is ambitieus. MatchMedia BV is – naast Nederland – ook actief in België, Zweden, Denemarken en Noorwegen. Ondanks het internationale karakter van MatchMedia BV ligt de focus altijd op de lokale markt. Doelgroep gericht werken geldt daarbij als norm.