Geplaatst door TikTok

Van mode- en sieradenontwerpers tot vegan cinnamonrolls: deze bedrijven waren trending op TikTok

In 2023 stond in de TikTok-community authenticiteit centraal. Dit zagen we terug in life hacks, oude hits die weer populair werden en opkomende kleine bedrijven. Het publiek werd steeds nieuwsgieriger door alle inspirerende content en ging daardoor op zoek naar nieuwe inzichten, verhalen en communities. Maar TikTok is ook een platform voor bedrijven en ondernemers die hun community willen bereiken, uitbreiden en hun succes willen vergroten. Ook zij leveren een bijdrage aan trends die ontstaan op ons platform.

Dit jaar vonden veel kleine Nederlandse bedrijven hun weg naar ons platform. Kleine bedrijven zijn een belangrijk onderdeel van de TikTok-community. Veel ondernemers delen dagelijks unieke verhalen, promoten hun producten en diensten en geven een inkijkje achter de schermen bij de groei van hun bedrijf. Niet alleen om zakelijke doelstellingen te behalen, maar ook om andere mkb’ers (in de dop) te inspireren.

Dit zijn de meest opvallende Nederlandse kleine ondernemers op het platform:
Tess V: 16-jarige leeftijd kreeg Tess het idee om tess v te starten. Impulsief als ze is, is ze direct met dit idee aan de slag gegaan! Inmiddels is tess v uitgegroeid tot één van de snelst groeiende webshops van Nederland.
24Kaeofficial: Het gezicht achter 24Kae is Kae Sutherland. Ze begon haar leven vast te leggen op sociale media en bouwde op verschillende platforms grote schare volgers op. Sinds 2020 stopt ze al haar ervaring en passie voor sieraden in haar eigen merk 24Kae.
@havearoll: Iedere dag bakken de bakkers van Have roll de beste verse (en vegan) cinnamon rols in Gent, Brussel, Antwerpen en Amsterdam. Ook buiten die steden weten ze duizenen mensen het water in de mond te laten lopen via hun TikTok content.
@ByEvaJewelry: Bij ByEvaJewelry vind je de leukste sieraden en accessoires voor een betaalbare prijs. Eva zit bovenop de (TikTok) trends en je kunt bij haar bijna geen miskoop doen.
@chocoladebezorgd: Liefde gaat door de maag, maar het oog wil ook wat. De creaties van Chocoladebezord zijn ontzettend lekker én een genot om naar te kijken. De ondernemers geven je op hun TikTok-kanaal een kijkje achter de schermen bij het maken van hun lekkernijen.
Deze trendanalyse is onderdeel van Year on TikTok 2023 en gebaseerd op intern onderzoek en trendanalyses uitgevoerd van januari tot oktober 2023. Alle andere Nederlandse trends vind je in de TikTok newsroom. De wereldwijde trends en data vind je in deze Engelstalige newsroom post: 2023 on TikTok

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over TikTok
TikTok is het leidende platform voor korte video’s op mobiel. We streven ernaar om mensen te inspireren en te verrijken door hen een creatieve en positieve ervaring te bieden in een authentieke omgeving. Onze hoofdkantoren bevinden zich in Los Angeles en Singapore, en we hebben kantoren verspreid over steden zoals New York, Londen, Dublin, Parijs, Berlijn, Dubai, Jakarta, Seoul en Tokyo.

Bezoek www.tiktok.com voor meer informatie