Industry Wire

Geplaatst door Molecule Social

‘Molecule Social’ gespecialiseerd in TikTok helpt merken en artiesten het platform beter te begrijpen

Amsterdam, 8 september 2021 – Het in TikTok gespecialiseerde Molecule Social werkt met merken, artiesten en andere creators samen om zichtbaarheid bij generaties Y en Z via TikTok te vergroten. Het bureau, gevestigd in Amsterdam, is sinds begin dit jaar een van de eerste officiële Nederlandse TikTok partners, waardoor ze behoren tot een selecte groep met meer mogelijkheden op het platform. Waaronder toegang tot TikTok’s Business Center, een digitale ruimte binnen de app waar je tegelijkertijd meerdere TikTok ad-accounts effectief en veilig kan managen, geeft het bureau een “digitale voorsprong”.

Sinds de oprichting heeft het bureau campagnes gerealiseerd voor o.a. Rolf Sanchez, Edsilia Rombley, Westcord Hotels, Hotel New York en Mason Garments. Laatstgenoemde, premium footwear brand Mason Garments, was na de campagne zo enthousiast dat Managing Director Soufyan el Hammouti inmiddels is benoemd tot één van de drie founding partners van Molecule Social – naast Jacqueline Texidor, CEO van CLS Healthcare en Robert Tammens, eigenaar van managementbureau La Nuit Management en ex–A&R Manager Spinnin’ Records/Sony Music Benelux.

Waar TikTok bij de meeste mensen vooral bekend staat als het platform met grappige dans filmpjes en viral content zien Texidor, el Hammouti en Tammens het social media platform als de ultieme kans om creators en merken naar een hoger niveau te tillen. Met Rolf Sanchez bereikten ze binnen drie dagen 3,8 miljoen mensen en 14.000 clicks naar zijn single op Spotify. Daarnaast creëerden ze voor Hotel New York een wervingscampagne om nieuw personeel aan te trekken, waarbij ze via TikTok gelijk de juiste doelgroep hebben bereikt.
“Voor gevestigde merken voelt het platform soms nog onwennig, maar TikTok is snel volwassen aan het worden met een groeiende oudere doelgroep die tijd op het platform doorbrengt. De combinatie van ons relatief jonge social media team, plus Soufyan, Robert en mijn ervaring op het gebied van Marketing en E-commerce maakt dat we de juiste kennis en ervaring in huis hebben. Daarnaast is het waardevol dat we direct met TikTok kunnen schakelen om bijvoorbeeld conversie van campagnes te optimaliseren.” vertelt Texidor.
Tammens: “Naast gevestigde merken zien we ook kansen in het opzetten van samenwerkingen met creators. Vaak zijn dit jonge creatives die in een zeer korte periode een fanbase en gigantisch bereik hebben gecreëerd. De samenwerkingen die ze dan al snel met merken aangaan zijn vaak niet transparant en de data komt niet altijd bij de creator zelf terecht. Door middel van de juiste partnerships hebben we de mogelijkheid om samen met hen een E-Commerce omgeving op te zetten voor creators en te bouwen aan bijvoorbeeld een eigen merk.”

Meer weten? Robert Tammens sprak gisteren op het Retail Outlook Hub over o.a. conversie en marketing via TikTok. Hou Molecule’s socials in de gaten voor de volledige talk.

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht