Geplaatst door shopware AG

Mollie wordt de aanbevolen betaaloplossing in Shopware 6

Schöppingen/Amsterdam xx.xx.2019 – Shopware, de toonaangevende Duitse aanbieder van e-commerce-oplossingen, en Mollie, de Nederlandse aanbieder van intelligente betaaldiensten, gaan als partners samenwerken. Hierdoor kunnen Shopware-gebruikers Mollie voortaan eenvoudig in hun shop integreren.

Sinds haar oprichting speelt Mollie B.V. een technologische voortrekkersrol in de ontwikkeling van innovatieve betaalproducten. De integratie van de Nederlandse fintech biedt gebruikers de mogelijkheid om alle gangbare betaalmethoden met één klik aan hun shop toe te voegen en te activeren. De ongecompliceerde betaaloplossing helpt bedrijven van elke omvang efficiënter te handelen. Door de integratie van Mollie kunnen ook gegevens en betalingen centraal worden beheerd en bestuurd.

“Net als Shopware hecht ook Mollie veel belang aan openheid en transparantie. Wij hebben oplossingen ontwikkeld die nieuwe maatstaven in onze respectieve branches zetten. Nu wij onze binnenlandse markten veroverd hebben, groeien wij samen verder in de rest van Europa”, aldus Gaston Aussems, Managing Director van Mollie B.V.

Als category lead bij de ‘preferred partners’ is Mollie voortaan een van de betaaloplossingen die in Shopware 6 worden aanbevolen voor de belangrijke markten van de Benelux, Italië en DACH.

Praktische integratie van Mollie in Shopware
Met Mollie bieden beheerders van een Shopware webshop hun klanten ongecompliceerd en veilig alle relevante betaalmethoden aan. Deze kunnen in een mum van tijd via gratis plug-ins in de shop worden geïntegreerd. Indien gebruikers liever hun eigen code schrijven, kan via de ongecompliceerde API een eigen betaalomgeving worden gecreëerd. Zo zal het checkoutproces minder vaak worden afgebroken vanwege niet-ondersteunde betaalmethoden.

“Mollie is een optimale aanvulling in het netwerk van Shopware-partners. Het verheugt ons, dat onze klanten voortaan kunnen profiteren van de praktische betaalmogelijkheden van de Mollie-integratie. Betalingen kunnen met Mollie flexibel en gemakkelijk worden afgehandeld. Dat helpt ons om klanten in Shopware-shops de perfecte winkelervaring te bieden”, zegt Herbert Lefering, Director Sales International bij shopware AG.