Industry Wire

Geplaatst door Moneyou

Moneyou organiseert Future Festival Bootcamp met DGTL

Online financiële dienstverlener Moneyou organiseert samen met ACE, Info Support en festivalorganisator DGTL het Future Festival Bootcamp (FFB). Tijdens de driedaagse bootcamp gaan IT-, design- en business studenten én ondernemers aan de slag met het ontwerpen, bouwen en pitchen van een innovatieve en out-of-the-box betaaloplossing voor tijdens festivals. De beste ideeën krijgen de kans om te worden uitgewerkt in de gloednieuwe spaar- en betaal-app Moneyou Go. FFB vindt plaats van 13 tot en met 15 april 2018 in Amsterdam, deelname is gratis.
Timetable
Op 13 april 2018 trapt FFB af met workshops gegeven door professionals over agile methodology, customer journey mapping en investor pitching. Op 14 april in de ochtend worden nog enkele technologieworkshops gegeven over API’s en Blockchain Technology. Dit geeft alle bagage om in die middag aan de slag te gaan in een 24 uurshackathon. Vervolgens worden de deelnemers in teams uitgedaagd om in een ‘pressure cooker’ situatie een ontwerp en prototype te maken en te coderen voor een app of cloudoplossing. Het winnende idee wordt geselecteerd door een jury bestaande uit vooruitstrevende bank- en festivalprofessionals. De briefing voor de innovatieve betaalmiddel-challenge wordt gegeven tijdens het DGTL-festival op 30 maart 2018. Interesse? Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar.
“Cocreatie is voor Moneyou ontzettend belangrijk”, zegt Thom Neleman, Business Developer bij Moneyou. “Met deze bootcamp hopen we ondernemende millennials te kunnen enthousiasmeren en te betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe financiële diensten voor dagelijks gebruik. We zijn erg enthousiast dat we deze bootcamp samen met DGTL kunnen organiseren, aangezien deze vooruitstrevende partij bekendstaat om haar innovatieve en duurzame nieuwe technologieën. We kijken enorm uit naar de bootcamp en de vernieuwende ideeën die daaruit voorkomen!”
Gerke de Groot, Global Director van DGTL: “Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe ideeën om festivals voor bezoekers nóg beter, efficiënter en leuker te maken. Tijd speelt hierin een grote rol. Bezoekers willen niet in lange rijen hoeven wachten om een drankje te halen. Wij waren dan ook direct enthousiast over deze samenwerking en zijn benieuwd naar de ideeën die de deelnemers van het Future Festival Bootcamp hebben voor efficiëntere betaling tijdens festivals.”
Ga naar www.futurefestivalbootcamp.com voor meer informatie over Future Festival Bootcamp of om je aan te melden. Download de Moneyou Go-app via de Google Play Store of Apple Store voor meer informatie over de app.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht