Industry Wire

Geplaatst door MPG

MPG. ontwikkelt crossmediacampagne rond Rembrandt 350 jaar

Amstelveen, 24 juni 2019 – De gezamenlijke musea het Mauritshuis, het Rijksmuseum, museum Het Rembrandthuis en museum De Lakenhal hebben na een pitch contentmarketingbureau MPG. de opdracht gegeven om ter ere van Rembrandt 350 jaar elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt. MPG. ontwikkelde de crossmediacampagne ‘Iedereen een Rembrandt’. Maandag 24 juni is bij 3.5 miljoen huishoudens de huis-aan-huiskrant ‘Iedereen een Rembrandt’ op de mat gevallen als start van een project dat is mogelijk gemaakt dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij.

Dolly van den Akker, business directeur MPG. Nederland: ‘We zijn enorm vereerd dat de vier gezamenlijke musea MPG. hebben uitgekozen om iedere Nederlander in contact te brengen met Rembrandt en zijn werk. We werken graag voor mooie organisaties en merken met als doelstelling een hoog bereik en impact te realiseren. De vier musea beschouwen wij als vooraanstaande merken, maar ook Rembrandt heeft een bijzondere status. Binnen de crossmediacampagne ‘Iedereen een Rembrandt’ die wij hebben mogen ontwikkelen, komen onze drie specialismen prachtig samen: strategie, concept en crossmedia-contentcreatie. Ook bij deze opdracht blijkt dat het efficiënt is dat alle disciplines in één hand liggen.’

Over MPG.
MPG. ontwikkelt al ruim 45 jaar communicatie- en contentmarketingoplossingen voor merken. Met ijzersterke en creatieve content helpt het bureau merken de dialoog aan te gaan met consumenten of met hun eigen medewerkers. MPG.today ontwikkelt en onderhoudt communicatieplatforms, communicatiemiddelen en communicatiecampagnes voor zijn klanten. De ca. 90 medewerkers van MPG. ondersteunen merken in het complete communicatietraject: van het ontwikkelen van de positionerings- en communicatiestrategieën tot concept, creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat.

MPG. produceert en onderhoudt tientallen magazines, websites, apps, events en video’s. In de eigen foto- en filmstudio, de Today Studio’s, ontwikkelt MPG. jaarlijks meer dan 1.000 foto- en videoproducties.

MPG. werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, ABN AMRO, Hertog IJs, Nederlandse Spoorwegen, UWV, Espria, Rituals en Rabobank. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. Internationaal opereert MPG. onder de naam MPG. Concepts met een kantoor in New York.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht