Industry Wire

Geplaatst door Spinnin’ Records

Musical.ly and Spinnin’ Records lanceren nieuw live TV format

Hilversum, 4 juli 2017 – ‘s Werelds snelst groeiende social media platform Musical.ly en het toonaangevende muzieklabel Spinnin’ Records zijn een samenwerking aangegaan om een nieuwe interactieve, live tv-show te produceren. De 60-minuten durende tv-show genaamd Studio Sessions is iedere woensdag vanaf 18.00 uur (CEST) te zien op live.ly TV, het streaming platform van Musical.ly, via het kanaal van Spinnin’ Records (@SpinninRecords).

Studio Sessions geeft mensen over de hele wereld een uniek kijkje achter de schermen in het leven van een producer. Bekende internationale artiesten nemen de kijker mee in het creatieve proces van hun laatste plaat. Wat is het verhaal achter de plaat, hoe is er inspiratie opgedaan en hoe kwam het nummer uiteindelijk tot stand? Kijkers kunnen live vragen stellen en emoji’s sturen om hun gedachten uit te drukken.

In de eerste afleveringen van Studio Sessions zijn opkomende dj’s Hasse de Moor en Trobi te zien, evenals gevestigde Nederlandse dj’s Sam Feldt, Quintino, Lucas & Steve en het Australische dj-duo Nervo. Iedere aflevering ontving meer dan 70.000 views. Voor de aankomende afleveringen staan bekende artiesten als Dante Klein, Blasterjaxx en Mike Williams gepland.

De samenwerking met Spinnin’ Records is een van de manieren waarop Musical.ly gebruikers wil stimuleren om nieuwe muziek te ontdekken. Andere initiatieven zijn Musical.ly’s #NextWave programma waarin de muziek van nieuwe opkomende artiesten maandelijks onder de aandacht wordt gebracht en de #FirstListen en #FirstLook series waarin exclusieve beelden te zien zijn van liedjes en muziekvideo’s van grote artiesten. Daarnaast lanceerde het social media platform een speciaal muziekkanaal en kondigde het recent een nieuwe integratie aan met Apple Music dat gebruikers in staat stelt om nummers volledig te streamen in de app.

Meindert Kennis, Head of Digital Strategy bij Spinnin’ Records: “Als digitaal muzieklabel label zijn we constant op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om muziek te promoten. We zijn dan ook erg enthousiast over de samenwerking met een van de meest invloedrijke social media kanalen van dit moment.  Samen met Musical.ly hebben we originele content ontwikkeld die interactief is en waarmee we nieuwe doelgroepen bereiken op een relevante manier.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht