Industry Wire

Geplaatst door MailCampaigns

Naïf kiest MailCampaigns in groeistrategie

Huidverzorgingsmerk Naïf – dat natuurlijke producten biedt die vriendelijk zijn voor mens en milieu – is hard aan het groeien. In deze groeistrategie is gekozen voor MailCampaigns om e-mail marketing een belangrijke rol te laten spelen. Doel? De merkbeleving versterken en meer omzet genereren met slimme campagnes.

Pure kwaliteit, niets meer niets minder
Naïf houdt het graag simpel, zoals de naam al impliceert. Oprichters en vaders Sjoerd en Jochem kwamen erachter dat zelfs in babyverzorging schadelijke ingrediënten zaten. Het merk – opgericht in 2013 – vindt dat iedereen “naïef moet kunnen winkelen”, zonder zorgen en valse beweringen of slechte ingrediënten die schadelijk zijn voor mens en natuur. Al snel kwam er behalve een assortiment babyproducten ook een verzorgingslijn voor vrouwen. Voor alle producten geldt dat ze worden ontwikkeld met pure kwaliteit, met alleen ingrediënten die echt nodig zijn. Niets meer, niets minder.

B corp gecertificeerd
De visie van Naïf slaat goed aan. Niet alleen is het bedrijf de snelst groeiende op het gebied van verzorgingsproducten, ook is onlangs de B corp certificering behaald. Hiermee toont de organisatie aan dat het hoge normen heeft op het gebied van sociale en milieugerelateerde prestaties. Zo zijn bijvoorbeeld alle verpakkingen plasticvrij en de producten vrij van chemische middelen. De certificering sluit aan bij de missie van Naïf: verder groeien om op die manier de wereld van persoonlijke verzorging te veranderen.

Doelen realiseren met uitgebreide engagement campagne
MailCampaigns is hard aan de slag om de gestelde doelen van Naïf te realiseren. Dat doen we door middel van een uitgebreide engagement campagne die inspeelt op de juiste momenten in de customer journey. Behalve de ontwikkelde strategie ligt ook de uitvoering in handen van onze e-mail marketing experts. De campagne is uitgebreid opgezet en bevat verschillende essentiële elementen. Zo worden bijvoorbeeld nieuwe websitebezoekers opgevangen via een dynamische pop-up waarna ze worden ‘klaargestoomd’ voor het ontvangen van de nieuwsbrieven.

Interactieve chatfunctie
“We gaan in deze samenwerking ook verschillende innovatieve elementen gebruiken”, vertelt Anique de Bruijn, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Zo richten we de profielverrijking in via een interactieve chatfunctie. Hierdoor geeft de bezoeker direct veel persoonlijke informatie op een laagdrempelige manier.” Deze profielverrijking vormt een essentieel onderdeel van de strategie, omdat het zo mogelijk wordt persoonlijker en gerichter te communiceren. “E-mail marketing staat bij Naïf momenteel nog in de kinderschoenen”, voegt ze toe. “Daar gaan we verandering in brengen. We voorzien dat dit kanaal een groot aandeel kan krijgen.”

Commitment op resultaat
De reden achter de keuze voor MailCampaigns? De commitment op resultaat. Naïf heeft heel concrete doelen voor de toekomst gesteld. Daarbij is het aandeel dat e-mail marketing op zich kan nemen eveneens concreet in te vullen. Naast een verwachting is ook een belofte gegeven: commitment op resultaat. Want hoewel techniek goed moet werken, de timing moet kloppen en de e-mails verzonden moeten worden, gaat het uiteindelijk om de conversie. En daar gaan we op sturen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht