Nationale Postcode Loterij zet vol in op customer engagement

Novamedia – de organisatie achter de Nationale Postcode Loterij, de VriendenLoterij, de BankGiro Loterij, de Zweedse Svenska PostkodLotteriet en de Engelse People’s Postcode Lottery – heeft een driejarig contract gesloten met GX Software. Novamedia neemt beide oplossingen van GX Software af: het CMS XperienCentral en de online-engagementsoftware BlueConic. Beide producten ondersteunen Novamedia’s belangrijkste online doel: customer engagement.
Novamedia heeft een contract getekend voor een periode van drie jaar. De Nationale Postcode Loterij en de BankGiro Loterij hebben de eerste resultaten al geboekt met BlueConic. De VriendenLoterij en de BankGiro Loterij zijn inmiddels gestart met de implementatie van XperienCentral. De overige loterijen zullen snel volgen. In de meeste gevallen gaat de implementatie gepaard met een redesign.
Customer engagement
Het opbouwen van duurzame klantrelaties is het belangrijkste speerpunt van Novamedia’s online strategie. Maar hoe doe je dat als je bijna honderd kanalen beheert en miljoenen Nederlandse, Zweedse en Britse loterijdeelnemers hebt? De oplossing vond Novamedia in de online-engagementproducten van GX Software. Met BlueConic bouwen de loterijen van iedere bezoeker een rijk, persoonlijk profiel op. Door die profielen zijn ze in staat deze persoon bij een volgend bezoek te herkennen en – dankzij XperienCentral – er relevant mee te kunnen communiceren.
Grote aantallen bezoekers opvangen
Naast customer engagement was de bewezen staat van dienst een andere reden om voor GX Software te kiezen. Zowel XperienCentral als BlueConic is uitermate geschikt voor het verwerken van hoge bezoekersaantallen. Met de producten van GX Software hoeft Novamedia zich op drukke momenten dus geen zorgen te maken.
Over Novamedia
Novamedia werkt vanuit de visie dat de wereld gebaat is bij sterke maatschappelijke organisaties. Zij heeft als missie over de hele wereld loterijen te organiseren die geld ophalen voor het goede doel. Novamedia is behalve in Nederland met het format van de Postcode Loterij actief in Groot-Brittannië en Zweden, waar de People’s Postcode Lottery en de Svenska PostkodLotteriet fondsen werven voor goede doelen. Novamedia/Postcode Loterijen is de tweede grootste private donor van de wereld.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.