Nederlanders kunnen gegarandeerd veilig online shoppen met het keurmerk van Trusted Shops

Amsterdam 2 juli 2013 – Consumenten kunnen vanaf vandaag nog veiliger online shoppen. Trusted Shops geeft het bekendste Europese keurmerk nu ook aan betrouwbare webwinkels in Nederland. Inmiddels zijn er al ruim 15.000 gecertificeerde online winkels in Europa. De organisatie biedt uitgebreide diensten – waaronder accreditatie en kopersbescherming – die zowel in het voordeel van de shopeigenaar als van de consument werken.
Trusted Shops controleert of een webwinkel de rechten van consumenten respecteert en garandeert dat zij hun geld terugkrijgen in geval van geschillen. Voordat het Trusted Shops keurmerk daadwerkelijk wordt verleend, moet een webwinkel aan meer dan 60 kwaliteitscriteria voldoen. Daarbij wordt onder andere gelet op privacybescherming, prijstransparantie, retourvoorwaarden en de herkomst van de aangeboden producten. Daarnaast biedt iedere goedgekeurde webwinkel de Trusted Shops kopersbescherming aan. Wanneer het product niet geleverd wordt of het aankoopbedrag na het retourneren niet teruggestort wordt, krijgt de klant zijn geld van Trusted Shops terug.
“Een beter tijdstip dan nu is haast ondenkbaar, want ondanks de financiële crisis maakt e-commerce in Europa en met name in Nederland een enorme groei door. Meer dan twee derde van de Nederlanders koopt namelijk wel eens iets online“, zo verklaart Liesbeth Mack-de Boer, Executive Director Markets & Sales bij Trusted Shops, de uitbreiding naar Nederland. “Trusted Shops staat op het punt de Europese standaard te worden op het gebied van keurmerken. De komst naar Nederland speelt hier een belangrijke rol in.”
“Klantvertrouwen en veiligheid zijn voor ons als klantgericht bedrijf belangrijke elementen van ons businessmodel. Daarom hebben we in Nederland de handen ineengeslagen met Trusted Shops“, vertelt Filip Dames, Chief Experience Officer bij Zalando. “Het grote vertrouwen van de consument in het keurmerk van Trusted Shops heeft ook een positief effect op onze conversie, wat in lijn is met onze conversie-optimalisatie. Net zoals Trusted Shops heeft Zalando consequent zijn zinnen gezet op uitbreiding naar het buitenland. Zodoende willen we ook op de lange termijn succesvol blijven in online retail.“
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.