Industry Wire

Geplaatst door Decos

Nederlandse app Flo brengt wereldwijd rijgedrag in kaart

Noordwijk, 12 mei 2016 – Wist je dat Mexicanen veel beter rijgedrag vertonen dan Amerikanen?  Waarschijnlijk niet. Iedereen is altijd bezig met wie er beter rijdt, mannen of vrouwen. De Nederlandse startup Flo ontwikkelde de Flo Score en analyseerde een miljoen wereldwijd opgenomen ritten om een infographic te maken.

Over de Flo Score

De Flo Score wordt berekend met behulp van een app voor smartphones. De Flo App legt automatisch ritten vast en analyseert rijgedrag realtime. Het Flo team werkt al jaren aan het doorontwikkelen en optimaliseren van het algoritme dat ten grondslag ligt aan de rijgedraganalyse. Je kunt meer lezen over hoe we dit gedrag meten, beoordelen en een Flo Score geven in deze blog post.

Vrouwen vs. Mannen

We hebben veel meer mannen dan vrouwen onder onze gebruikers (kom op dames!), daarom hebben we een groot aantal ritten (een miljoen) genomen voor onze analyse. De uitkomst is interessant, het verschil in gemiddelde score is namelijk niet zo groot. Wel staat vast dat onze vrouwen het iets beter doen dan onze mannen. Er is dus een schone taak weggelegd voor de mannen: rij rustig en stabiel en probeer de score in jullie voordeel om te buigen!

Beste & slechtste landen

Mexico dus, we weten dat Mexico niet de beste wegen van de wereld heeft, maar er zijn ook veel tolwegen. Dit zou wel eens de verklaring kunnen zijn dat Mexicanen het beste scoren in Flo. Dat Amerikanen significant lager scoren dan onze gebruikers uit andere landen vinden we ronduit schokkend. Misschien tijd voor toenadering tot de Mexicanen…?

Beste tijd van de dag

De morgenstond heeft goud in de mond. Je moet er wel echt vroeg bij zijn trouwens. Zorg ervoor dat je rond een uur of 5 op de weg bent en je medeweggebruikers zullen zich het keurigst gedragen die dag. De avond is het tegenovergestelde verhaal. Hoe later het wordt, hoe slechter de Flo Scores. Vermoeidheid zou een verklaring kunnen zijn, of dat men haast heeft om naar huis te gaan. We raden onze gebruikers (en alle weggebruikers) aan om alleen uitgerust en – uiteraard – nuchter achter het stuur te kruipen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht