Nederlandse startup Virtuagym ontvangt investering van 2,1 miljoen euro

Virtuagym, Nederlandse leverancier van alles-in-één fitness software voor consumenten en fitness professionals, heeft een investering van 2,1 miljoen euro ontvangen. De investering is afkomstig van Saffelberg Investments, een Belgische investeringsfirma.
Virtuagym begon in 2009 als website voor consumenten, waar gebruikers workouts konden doen en hun voortgang en gezondheid konden bijhouden. Sindsdien is de dienst uitgegroeid tot een alles-in-één oplossing met mobiele apps voor het tracken van training, voeding, en voortgang, en een online community waar onder meer challenges kunnen worden voltooid en waar gebruikers elkaar kunnen motiveren in discussiegroepen. Voor sportscholen, personal trainers, fysiotherapeuten en corporate healthdiensten biedt Virtuagym sinds 2012 oplossingen voor klantbegeleiding, ledenadministratie, facturatie, verkoop en roostering.
“De afgelopen twee jaar stonden bij ons in het teken van extreme groei,” aldus Hugo Braam, directeur en mede-oprichter van Virtuagym. “We groeiden met 900% per jaar, wat laat zien dat we echt iets anders doen dan de rest. Deze investering stelt ons in staat onze ontwikkeling van producten en diensten voor zowel consumenten als professionals uit te breiden en onze groei te versterken.”
“Virtuagym levert een innovatieve SaaS-oplossing in een interessante en snelgroeiende verticale markt,” zegt Jos Sluys, CEO van Saffelberg Investments. “Hun oplossing is uniek, omdat dienstlevering aan consumenten en professionals gecombineerd wordt op één platform. Het bedrijf heeft zich reeds succesvol bewezen op de Europese markt. Met deze investering geloven wij dat Virtuagym hun onderneming naar een hoger niveau kan tillen en hun operatie uit kan breiden, inclusief verdere expansie in de Verenigde Staten.”
Voorafgaand aan deze investering ontving Virtuagym al financiële steun van Sanoma Ventures, de Amsterdamse investeringstak van de Scandinavische mediagroep Sanoma. Sindsdien zijn ze uitgegroeid tot een wereldwijde speler in de fitnessindustrie en leveren zij hun software en apps aan meer dan 7 miljoen consumenten en ruim 1800 ondernemingen, waaronder sportscholen, personal trainers en corporate health-diensten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.