Geplaatst door Lytho

Nederlandse tech scale-up Lytho fuseert met InMotionNow

InMotionNow kondigt de overname aan van Lytho, een brand management en digital asset management (DAM) platform. Lytho’s geavanceerde digital asset management mogelijkheden, brand portals en de unieke create & publish oplossing zijn een aanvulling op InMotionNow’s toonaangevende ‘creative workflow’ platform, inMotion Ignite. Samen bieden InMotionNow en Lytho een centraal en eenvoudig te beheren platform voor het plannen, produceren, delen, opslaan en publiceren van content.

“Content teams zijn meer dan ooit van cruciaal belang voor zakelijk succes. Daarom hebben we het aantal bedrijven in marketingtechnologie de afgelopen jaren zien exploderen. Ondanks de vele tools op dit gebied, zijn er nog steeds te veel onvervulde behoeften,” zegt InMotionNow CEO Douglas Thede. “De meeste oplossingen pakken slechts een klein deel van een breder probleem aan. Onze versterkte focus op de volledige content lifecycle en betrokkenheid bij de creatieve en marketingteams die we ondersteunen, biedt een overtuigende, innovatieve oplossing die onze klanten een gebruiksvriendelijke, end-to-end oplossing aanreikt die workflow met content-distributie combineert.”
InMotionNow, gevestigd in de Verenigde Staten in North Carolina, is vooral bekend om haar marketing workflow platform. InMotion Ignite stelt teams in staat om content-creatieprocessen te automatiseren, samen te werken en te standaardiseren, om hen verder te helpen de best mogelijke resultaten voor hun merken te bereiken. InMotionNow heeft een sterke marktpositie in de VS en bedient al meer dan 20 jaar klanten in de detailhandel, het hoger onderwijs, verzekeringen, professionele sportteams en meer.

Lytho is gevestigd in Den Haag en richt zich op het helpen van marketing- en creatieve teams bij het oplossen van de belangrijkste organisatorische problemen op het gebied van brand management, asset management en branded content. Lytho stelt teams in staat om marketing- en creatieve middelen die in lijn zijn met merkinitiatieven en campagnes, te beheren, te distribueren en te meten. Bovendien biedt Lytho de mogelijkheid om interactieve merkrichtlijnen te delen en te beveiligen, wat helpt om merkconsistentie te verzekeren. Om nog een stap verder gaan, biedt haar Lytho eindgebruikers templates aan waarmee ze eenvoudig on-brand content kunnen creëren. Hiermee wordt merkconsistentie verhoogd en kunnen creatieve teams zich blijven concentreren op waar ze echt goed in zijn.

Lytho heeft de laatste jaren haar marktaandeelverworven in Europa. Het bedrijf heeft werknemers uit 10 verschillende landenen brengt hiermee internationaal karakter en wereldwijd bereikmee in het nieuwe fusiebedrijf. Lytho heeft eenindrukwekkend aantal strategische partnerships ontwikkeld, ontving de status van “High Performer 2021” op G2, en telt klanten in onder meer de financiële, manufacturing- en automotive industrie.

“We zijn ontzettend trots om samen te gaan met InMotionNow. De combinatie is zeer complemenatir en geeft ons de mogelijkheid om marketeers te faciliteren tijden de gehele content lifecycle, waarmee wij dagelijkse uitdagingen voor deze teams kunnen oplossen,” aldus Lytho Co-Founder en CEO Niels Bouwman. “Door nu als één team onze klanten te bedienen, zien we enorme kansen om merken te helpen significante resultaten te realiseren met hun content strategie”.

Een van de gebieden waarop het gefuseerde bedrijf denkt dat een geïntegreerd product unieke waarde zal toevoegen aan klanten is het meten hoe de content presteert. Uit een jaarlijks onderzoek dat InMotionNow samen met InSource, een branche-vereniging voor de creative industrie, uitvoert, blijkt dat 55% van de creatieven zelden of nooit kwantitatieve feedback krijgen over hoe goed een asset het heeft gedaan bij klanten en prospects. Dit toont het belang vanhet terugkoppelen vanprestatiesaan de creatives. Dit is een enorme uitdaging die InMotionNow en Lytho op unieke wijze kunnen aanpakken door hun platforms te integreren.

Het nieuwe fusiebedrijf is van plan alle kantoren open te houden ,alle werknemers te behouden en remote workers over de hele wereld te blijven ondersteunen. Verder zal het bedrijf nieuwe medewerkers wervenom de productintegratie te versnellen.

Thede concludeert: “Met onze vergelijkbare bedrijfsculturen, focus op het leveren van waarde aan content teams en de complementaire feature sets, zijn InMotionNow en Lytho uniek gepositioneerd om het meest toepassingsrijkeplatform te zijn dat is ontworpen om teams in staat te stellen het maximale uit hun content te halen voor hun merk.”

Over InMotionNow, Inc.
InMotionNow is een toonaangevende leverancier van marketing resource management oplossingen voor marketeers en creatives. InMotion Ignite, het paradepaardje van het bedrijf, zorgt voor afstemming, levering en verantwoording tussen relevante stakeholders met als doel het maximale uit de content te halen. De applicatie stelt de gebruikers in staat hun projecten te beheren, te volgen en samen te werken in één online omgeving. Met een gebruiksvriendelijke interface en een sterk customer experience team helpt InMotionNow creatives en marketingteams hun workflow te automatiseren en iedereen te laten doen waar ze goed in zijn. Ga voor meer informatie naar www.InMotionNow.com.

Over Lytho
Lytho helpt merken beter te communiceren met hun award-winning DAM-oplossing. Lytho stroomlijnt marketing taken en bespaart tijd bij het creëren, zoeken, delen en publiceren van digitale content. Wees consistent met het Brand Center. Wees efficiënt met de Digital Asset Manager. Wees creatief met de Create & Publishh functionaliteit. Lytho is de ‘single source’ waarmee marketeers en communicatie-professionals alle marketingcontent kunnen beheren, creëren en publiceren. Dankzij Lytho’s templating functionaliteit voor presentaties, flyers, brochures en advertenties, kunnen teams consistente on-brand content creëren. Lytho’s intuïtieve, ‘AI-driven’ zoekfunctie stelt gebruikers in staat om gemakkelijk te vinden wat ze zoeken en dit veilig te delen met mensen binnen en buiten hun organisatie.