Geplaatst door NetApp

NetApp introduceert nieuwe oplossingen waarmee bedrijven in staat zijn snellere beslissingen te nemen met data

Schiphol-Rijk, 21 september 2017 NetApp (Nasdaq: NTAP) introduceert nieuwe systemen en oplossingen waarmee bedrijven data kunnen inzetten om snellere beslissingen te nemen. Zo voegt de organisatie een krachtig systeem dat nieuwe records voor prijs/performance heeft gevestigd en nieuwe software toe aan zijn portfolio voor big data-analyses, waaronder de eerste beschikbare NVMe-oplossing op de markt en de NetApp Converged Infrastructure Solution for Data Analytics®. Deze nieuwe producten leveren ultrasnelle performance en de bouwstenen voor het beheren van analytische data, die snel, veilig, efficiënt en toekomstbestendig is.

Bedrijven moeten tegenwoordig een schat aan data beheren en benutten om de toekomst effectief, strategisch en tactisch te kunnen plannen. Betekenisvolle analyses maken het verschil bij slimmere besluitvorming en het behalen van een concurrentievoordeel. Organisaties hebben dataoplossingen op basis van de hybrid cloud nodig die topprestaties voor applicaties kunnen leveren met non-stop databeschikbaarheid, om hun bedrijf van de concurrentie te kunnen onderscheiden en de introductietijd te kunnen versnellen.

De NetApp-storagedisksystemen van de E-serie en EF-serie met SANtricity-software zijn ontworpen voor applicatieomgevingen, waaronder back-up en recovery, technische computing, videobewaking en big data-analyses, en bieden extreme performance, ongeëvenaarde waarde en bewezen eenvoud. NetApp introduceert in deze serie het nieuwe EF570 all-flash-systeem en het E5700-serie hybrid-flash-systeem.

NetApp EF570 all-flash-systeem
Een storagesysteem uit het middensegment dat dubbele doorvoerperformance biedt in vergelijking met vorige versies, en – zoals is aangetoond met de SPC-1 TM– en SPC-2 TM-benchmarktesten – toonaangevend is in de storagebranche op het gebied van prijs/performance. Dit vierde-generatie all-flash-disksysteem, dat speciaal ontworpen is voor performance-intensieve workloads zoals big data-analyses, technische computing en videobewaking, levert nu tot 21 Gbps bandbreedte, 1 miljoen continue IOPS, een latency van minder dan 100 milliseconden en ondersteuning voor 100 Gb NVMe over InfiniBand om het reactievermogen van applicaties te vergroten en analyses te versnellen, en dat alles in een compact 2U-pakket. Het systeem ondersteunt 367 TB flash-brutocapaciteit in een modulaire 2U-bouwsteen die kan worden geschaald naar 1,8 PB. De EF570 kan de benodigde tijd voor videoverwerking met maar liefst 95 procent verminderen, waardoor een datasetanalyse van weken wordt teruggebracht tot uren. Daarnaast kunnen reactietijden voor financiële transacties vier keer worden versneld in vergelijking met andere systemen.

NetApp E5700-serie hybrid-flash-systeem
Dit hybrid-flash-systeem is ontworpen met adaptieve cache-algoritmen van NetApp SANtricity OS voor een breed scala aan applicatieworkloads. Het versnelt performance en verhoogt de dichtheid, en is perfect geschikt voor moderne bedrijfsapplicaties. Het ondersteunt ook 100 Gb NVMe over InfiniBand. Het disksysteem heeft slechts 2U of 4U rackruimte nodig en biedt zowel extreme IOPS als reactietijden onder 100 microseconden om het reactievermogen van applicaties te vergroten en analyses te versnellen. Klanten profiteren ook van naadloze back-up en recovery naar de hybrid cloud dankzij integratie met NetApp® Data Fabric.

“We weten dat technologie snel verandert. Daarom zitten we altijd bovenop doorbraken op het gebied van applicatie- en infrastructuurarchitectuur”, zegt Rob Berger, Managing Director of Big Data and Analytics van Global Technology Resources, Inc. “De NetApp EF570- en E5700-systemen stellen ons in staat om klanten sneller inzichten te bieden. Tegelijkertijd bieden we enorme waarde en ondersteuning voor bedrijfsessentiële workloads.”

Daarnaast bestaan de nieuwe oplossingen en software uit:

• SANtricity Cloud Connector: deze hybrid-cloudoplossing die rechtstreeks verbinding maakt met een AWS S3-target of via een NetApp StorageGRID- of AltaVault-storagesysteem, maakt Data Fabric mogelijk via rendabele cloud-back-up en -recovery met systemen uit de E/EF-serie.
  • NetApp SANtricitry-software: SANtricity 11.4 is nu beschikbaar. Deze nieuwe versie is voorzien van beveiligingsverbeteringen, zoals Role-Based Access Control (RBAC), een auditlogboek, Active Directory-ondersteuning en extern codebeheer, en wordt geleverd met de ingebouwde tool SANtricity System Manager. Deze tool biedt klanten de flexibiliteit om hun NetApp-systemen, de EF570 en E5700-serie, vanaf elke locatie op elk moment te beheren via een eenvoudig te gebruiken, interne webinterface. Bovendien vereenvoudigen klanten de implementatie en krijgen ze toegang tot data met veilige, betrouwbare storage met meer dan één miljoen installaties in de afgelopen twintig jaar.

“Data is de motor waarop moderne bedrijven lopen”, zegt Eric Stoltman, Vice President en General Manager of the Hyperscale Storage Group van NetApp. “Onze nieuwe oplossingen bieden verbeterde performance, efficiëntie en flexibiliteit voor bedrijven die gedistribueerde, dynamische en diverse data willen benutten.”

Aanvullende bronnen

Over NetApp
NetApp is de data-autoriteit voor de hybrid cloud. We bieden een volledig scala aan dataservices voor de hybrid cloud; deze vereenvoudigen het beheer van applicaties en data, zowel in de cloud als in lokale omgevingen, om uw digitale transformatie te versnellen. Samen met onze partners stellen we wereldwijd opererende organisaties in staat om het volledige potentieel van hun data te benutten, zodat contactmomenten voor klanten kunnen worden uitgebreid, meer innovatie mogelijk is en hun operationele activiteiten worden geoptimaliseerd. Kijk voor meer informatie op www.netapp.com/nl. #DataDriven