Geplaatst door Netpresenter

Netpresenter lanceert Smart Campaigns: Een Doorbraak in AI-Gedreven Werknemers- en Compliance Training

Smart Campaigns stellen organisaties in staat om strategisch en effectief trainen moeiteloos in hun cultuur te integreren. Ze bevorderen een continue leeromgeving zonder de dagelijkse werkzaamheden van werknemers te verstoren.

BEEK, 25 april – Met trots presenteert Netpresenter Smart Campaigns, een wereldwijde primeur die de manier waarop organisaties werknemerstraining en compliance benaderen fundamenteel verandert. Door de kracht van AI en “evidence-based learning” op een strategische manier in te zetten, verbetert deze technologie kennisbehoud en compliance bewustzijn binnen organisaties. Zo blijven werknemers geïnformeerd en betrokken zonder ze tijdens hun werk te storen.

De aandachtsspanne van mensen neemt af. Daarom is het cruciaal dat organisaties proactieve strategieën toepassen om te garanderen dat interne communicatie relevant blijft en werknemers essentiële informatie onthouden. Dit is vooral belangrijk bij compliance training, die vaak sporadisch wordt aangeboden. Smart Campaigns bieden een innovatieve trainingsmethode die continu en subliminaal leren bevordert.

Smart Campaigns gebruiken AI om dynamische, interactieve en herhalende leertrajecten te ontwikkelen die passen bij de unieke behoeften van de organisatie. Deze technologie maakt het mogelijk om eenvoudig content te creëren en vervolgens te verspreiden via diverse digitale kanalen, waaronder pc’s (screensavers), tv’s (narrowcasting) en mobiele devices (apps). Zo wordt werknemerstraining efficiënt en toegankelijk.

Frank Hoen, oprichter en CEO van Netpresenter, vertelt enthousiast: “Met de introductie van Smart Campaigns transformeren we traditionele communicatiemethoden en verankeren we strategisch en effectief trainen in de cultuur van organisaties. Deze technologie reikt verder dan compliance training; het richt zich op het creëren van een continue leeromgeving die meegroeit met de organisatie.”

Het platform automatiseert het verspreiden van hapklare, relevante informatie, waardoor deze direct op de schermen van werknemers verschijnt. Smart Campaigns garanderen daarmee maximaal bewustzijn van essentiële informatie, zoals compliance- en veiligheidsinformatie. Bovendien hebben C-level executives toegang tot real-time dashboards, zodat ze direct inzicht hebben in de kennisniveaus binnen de organisatie. Dit houdt leidinggevenden niet alleen goed op de hoogte, maar stelt hen ook in staat om leermodules moeiteloos te overzien en aan te passen. Deze aanpak verbetert ook het kennisbehoud van werknemers en beïnvloedt de productiviteit niet, omdat het leerproces plaatsvindt zonder de werkzaamheden onnodig te verstoren.

Het management hoeft alleen de campagnedoelstellingen van een training vast te stellen – AI doet de rest. Het neemt de training van de hele organisatie op zich en toetst ook steekproefsgewijs het kennisbehoud en begrip bij werknemers, totdat de doelstellingen zijn bereikt. Smart Campaigns passen “adaptive content delivery” toe door AI te gebruiken voor het analyseren van verzamelde data, waarna de training automatisch wordt aangepast. Zo kunnen ze volledig automatisch specifieke campagnes voortzetten, pauzeren, of de trainingsintensiteit en frequentie ervan op- of afschalen. Dit zorgt ervoor dat de training optimaal is afgestemd op de leerdoelen van de organisatie, zonder de werknemers te storen.
De overgang naar geautomatiseerde AI-gestuurde processen betekent dat, zodra de campagnedoelstellingen zijn vastgesteld, het systeem zelfstandig de training en monitoring verzorgt. Hierdoor wordt het leerproces binnen de gehele organisatie aanzienlijk verbetert.

Smart Campaigns richten zich op visuele werknemerscommunicatie – de kracht van Netpresenter. Ze zorgen voor communicatie op alle schermen; zowel de grote (tv’s) als de persoonlijke schermen (pc, mobiele devices). De informatie wordt op een visueel aantrekkelijke manier gepresenteerd, op een wijze die het werk en de productiviteit van werknemers respecteert. Deze methode zorgt ervoor dat informatie wordt verspreid zonder verstoringen, wat het basisprincipe van Netpresenter illustreert: effectieve werknemerscommunicatie moet naadloos aansluiten op de dagelijkse werkroutine. Dit onderstreept het belang van strategische communicatietechnologieën die een aanzienlijke impact hebben op hoe organisaties werknemerstraining en compliance benaderen.

Frank Hoen sluit af door de unieke aanpak van Smart Campaigns te benadrukken: “In tegenstelling tot traditionele leermethoden transformeert onze aanpak werknemerstraining in een interactieve, continue leerervaring. Terwijl werknemers bezig zijn met hun dagelijkse werkzaamheden, of ze nu achter hun pc zitten of langs narrowcasting schermen lopen, nemen ze moeiteloos belangrijke informatie op zonder hun werk te onderbreken. Deze opzet breekt met conventionele trainingsmethoden en biedt een hands-off maar effectieve leeromgeving.”

Netpresenter Smart Campaigns verbeteren het trainingsproces door gebruik te maken van AI-gestuurde informatieverspreiding. Met slimme categorisering op basis van prioriteit en relevantie wordt de informatie aangepast aan de specifieke behoeften van verschillende afdelingen, locaties of business units. Hierdoor wordt de informatie overload verminderd en neemt de betrokkenheid van werknemers toe. Dit mechanisme zorgt ervoor dat trainingscontent zoals artikelen, slides en quizvragen niet alleen efficiënt worden verspreid, maar ook relevant is voor de doelgroep.

Bezoek de Netpresenter Smart Campaigns website voor meer informatie over hoe Smart Campaigns werknemers- en compliance training kunnen verbeteren.