Geplaatst door NetSuite

NetSuite kondigt nieuwe producten aan tijdens SuiteWorld 2016

NetSuite Inc., leverancier van cloudgebaseerde financiële, ERP en omnichannel commerce software, heeft tijdens haar jaarlijkse gebruikersconferentie SuiteWorld een aantal nieuwe producten aangekondigd die bedrijven in staat te stellen hun activiteiten om te vormen en succesvol te zijn in de cloudeconomie. De aankondigingen hebben betrekking op bedrijfskritische processen waaronder facturatie, wereldwijde bedrijfsvoering en orderbeheer, en op tools die klanten de juiste middelen bieden om zich aan te passen aan de snelheid van het moderne bedrijfsleven.

De cloudeconomie dwingt bedrijven hun verdienmodel te herzien, omdat de wereldwijde concurrentie snel toeneemt. Bedrijven implementeren steeds vaker nieuwe, hybride verdienmodellen; productgeoriënteerde bedrijven voegen diensten toe aan hun portfolio en dienstverlenende bedrijven bieden steeds vaker producten aan. Verdienmodellen op basis van verbruik en abonnementen worden de norm, omdat ieder bedrijf een ‘as-a-service’-component toevoegt. Start-ups en kleine bedrijven willen op dezelfde schaal en met dezelfde omvang opereren als hun ‘grotere’ concurrenten. Enterprise-ondernemingen daarentegen willen de flexibiliteit van start-ups.

De aankondigingen die NetSuite afgelopen week deed, bieden bedrijven de mogelijkheid om de manier waarop zij omgaan met bestellingen, facturen en omzetverantwoording te optimaliseren en wereldwijd te excelleren in de snelgroeiende cloudeconomie.

SuiteBilling

SuiteBilling maakt het voor bedrijven mogelijk om elk willekeurig verdienmodel toe te passen, of het nu gaat om een model gebaseerd op producten, tijd of diensten, op basis van verbruik en abonnementen, of een combinatie hiervan. SuiteBilling integreert zowel de facturatie als de processen met betrekking tot omzetverantwoording, onafhankelijk van het onderliggende verdienmodel en biedt de volledige vereiste transparantie. Zo helpt het bedrijven te voldoen aan wet- en regelgeving en risico’s te verminderen. SuiteBilling, dat standaard in het ERP-systeem van NetSuite is ingebouwd, is de enige cloud-oplossing in de markt die in één systeem complexe processen synchroniseert, van order naar facturatie en omzetverantwoording.

Qardio, aanbieder van smart health-oplossingen, werkt sinds kort met NetSuite OneWorld om verdere groei te realiseren en uit te breiden naar nieuwe wereldwijde markten. Het bedrijf zal ook gebruik gaan maken van SuiteBilling. “Op termijn zullen wij ook aanvullende diensten leveren of het apparaat aanbieden via een abonnementen-model. Door gebruik te maken van SuiteBilling kunnen we deze aanpassingen in ons verdienmodel op de juiste manier vormgeven. Ook de omzetverantwoording die deze module biedt is voor ons van groot belang, omdat wij hierdoor compliant kunnen zijn aan de accountingstandaarden die dergelijke veranderingen met zich meebrengen”, aldus Jorrit Kelderman, CFO van Qardio.

NetSuite OneWorld 16

NetSuite OneWorld 16 biedt nieuwe functionaliteiten op het gebied van financieel management voor multinationals. Voortbordurend op de verbeteringen in OneWorld eind vorig jaar biedt de nieuwe release wereldwijde financiële functionaliteiten en controle, governance, risk en compliance (GRC)-functionaliteiten en verbeterde financiële reporting. Oneworld 2016 helpt wereldwijd opererende bedrijven hun operationele efficiëntie te verbeteren, financiële reporting te stroomlijnen, lokale en wereldwijde compliance te versterken, bedrijfsprocessen te lokaliseren en tevens CFO’s, controllers en financiële gebruikers transparantie, overzicht, controle en daarmee gemoedsrust te bieden.

NetSuite Intelligent Order Management

Met de lancering van NetSuite Intelligent Order Management kunnen bedrijven vanaf nu voldoen aan de steeds hogere verwachtingen van klanten en de toenemende complexiteit van orderorkestratie in de omnichannel stroomlijnen, waarbij winkeliers over een geautomatiseerde oplossing beschikken voor efficiënt voorraadbeheer, het beperken van transportkosten en het verbeteren van de klantbeleving. Ook heeft NetSuite orderallocatie voor de omnichannel toegevoegd aan de bestaande oplossing voor orderbeheer. Winkeliers kunnen nu het proces voor een optimale orderafhandeling gebaseerd op de beschikbare voorraad automatiseren.

Deze functionaliteit helpt om van omnichannel shoppers merkambasseurs te maken door minder voorraadtekorten te garanderen, snelle levering en een veelvoud aan mogelijkheden te faciliteren om een bestelling af te handelen, ongeacht waar de voorraad zich bevindt. Winkeliers kunnen zo voldoen aan de vraag, de omloopsnelheid van de voorraad verhogen en reservevoorraad behouden, en hun bedrijf opschalen en tegelijkertijd de loonkosten laag houden.