Industry Wire

Geplaatst door Netwinst

Netwinst is ISO 27001:2013 gecertificeerd

Utrecht, 15 februari, 2016 – Marketingtechnologiebedrijf Netwinst, is ISO 27001:2013 gecertificeerd. Dat betekent dat het bedrijf heeft aangetoond dat het proces voor het ontwikkelen en gebruiken van marketing software voldoet aan de internationale standaard voor het beveiligen van informatietechnologie. Hierdoor zijn de gegevens van klanten gewaarborgd, en worden ze op een gestandaardiseerde manier beschermd.

Het afgelopen jaar heeft Netwinst een information security management systeem (ISMS) ingevoerd. Dit systeem omschrijft hoe er met informatiebeveiliging wordt omgegaan, en toetst het proces daaromtrent. Het ISMS vormt nu een vast onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden; alle processen en systemen van Netwinst worden aan de hand van deze normen uitgevoerd. Lloyd’s Register Quality Assurance heeft dit ISMS beoordeeld en volgens de internationale ISO 27001:2013 norm gecertificeerd. Dat betekent bijvoorbeeld dat Netwinst heeft aangetoond volgens de ISO normen om te gaan met informatiebeveiliging bij de ontwikkeling en het gebruik van marketing software, waaronder de populaire omni-channel marketingtool Basedriver. Informatiebeveiliging staat bij Netwinst hoog in het vaandel, aangezien iedere Nederlander dit jaar iedere maand minstens één gepersonaliseerd contactmoment krijgt, verzonden met Basedriver.

Internationale norm

Met de International Standardization Organization (ISO) certificering voor het ISMS bewijst Netwinst dat voldaan wordt aan internationaal gestandaardiseerde veiligheidsnormen. Een van de onderdelen van het ISMS is dat de door Netwinst gebruikte software regelmatig getest wordt, en er wordt voorbereid op eventuele incidenten, mochten die zich onverhoopt voordoen. Daarnaast is het systeem aan continue verbeteringen onderhevig. Verder is het personeel bijgeschoold en getraind op het gebied van informatiebeveiliging middels een variëteit aan workshops en interne sessies.

Marketing Software

Marketing software is een van de belangrijkste assets van Netwinst. Peter van der Schaar, directeur van Netwinst: “Het implementeren van een ISMS conform de ISO normen vraagt veel van een organisatie. Wij hebben deze stap gezet omdat we het als onze verantwoordelijkheid zien om zorgvuldig om te gaan met de gegevens waar we mee werken. De certificering door Lloyd’s Register Quality Assurance is een mooie bevestiging dat we de juiste dingen doen. We zijn trots op de ISO-certificering en werken continu aan het verder verbeteren van de beveiliging van de gegevens van onze klanten.”

Over Netwinst:
Netwinst is een marketingtechnologiebedrijf uit Utrecht dat zich bezighoudt met het persoonlijker en relevanter maken van communicatie, door het toepassen van innovatieve technologie en data. Dit jaar viert Netwinst haar vijfde verjaardag. Ondanks haar leeftijd heeft het bedrijf een indrukwekkend klantenbestand opgebouwd. Tot de klanten behoren onder andere Electrabel, KPN, XS4ALL, New Skool Media en de NS. De oplossingen van Netwinst verbeteren constant de marketing- en salesprocessen, zonder in te boeten op persoonlijk klantcontact. De oplossingen van Netwinst worden binnen 8-12 weken geïmplementeerd, waarna ze leiden tot een verhoogd rendement bij opdrachtgevers.

Meer informatie voor de pers:
Netwinst
Peter van der Schaar
peter@netwinst.nl

Lubbers De Jong
Yorick Fliervoet
yorick@lubbersdejong.nl
020 2050426

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht