Geplaatst door NEWCRAFT

NEWCRAFT organiseert vierde editie 24 Hour Data Challenge

Op 3 mei verzamelen meer dan 100 bètastudenten zich in Amsterdam om in 24 uur tijd een datacase te kraken voor de NS, Leaseplan of Albert Heijn. Met zoveel studenten en drie deelnemende bedrijven is de 24 Hour Data Challenge – die NEWCRAFT voor de vierde keer organiseert – groter dan ooit.

De grote belangstelling bij zowel studenten als bedrijven laat zien dat de interesse voor data science blijft toenemen. Het bedrijfsleven zit te springen om data scientists om de concurrentie voor te blijven. Voor de studenten is het evenement een mooie manier om hun theoretische kennis in praktijk te brengen bij een aansprekend bedrijf met een interessant product en tegelijkertijd hun netwerk te vergroten. Voor NEWCRAFT en de deelnemende bedrijven is het evenement een kans om bètatalent enthousiast te maken voor Data Science en hun merk bij ze op de kaart te zetten.

Verrassende inzichten
De studenten hacken in teams de hele nacht door om NS, Albert Heijn of Leaseplan binnen 24 uur van nieuwe en verrassende inzichten te voorzien waarmee ze direct aan de slag kunnen. Hiervoor krijgen zij geanonimiseerde datasets tot hun beschikking en worden ze begeleid door de data scientists van NEWCRAFT. Daarnaast is er ruimte voor ontspanning, een drankje en eventueel een dutje.

NEWCRAFT directeur Martijn Haanappel: “NEWCRAFT is trots dat we dit jaar samen met Albert Heijn, NS en Leaseplan de gelegenheid hebben om een groep toptalenten van 9 universiteiten te laten kennismaken met onze gemeenschappelijke data science expertise. Persoonlijk verheug ik mij op het plezier en de gedrevenheid waarmee de studenten, na 24 uur buffelen, slimme en originele oplossingen op het podium presenteren aan de jury!”

Traineeship
Deelnemers van het high potential traineeship Crafthunter organiseren het evenement. Dit zijn net afgestudeerde studenten die NEWCRAFT in een jaar tijd klaarstoomt voor het digitale vakmanschap. Deze Challenge is een mooi voorbeeld van het uitgangspunt van het programma; ‘learning by doing’.

Start: 3 mei 9.30
Eindpresentaties en prijsuitreiking: 4 mei 10.00
Locatie: LAB111, Arie Biemondstraat 111, Amsterdam

Masterstudenten in een bètastudie kunnen zich nog tot en met 13 april aanmelden via: https://www.newcraftgroup.com/24hdcregister-24hdc-2018/