Geplaatst door Nextview

Nextview voor de 2e keer op rij uitgeroepen tot SAP Innovation Partner of the Year

Amsterdam, 16 maart 2018 – In het sprookjesachtige decor van de Efteling in Kaatsheuvel is design- en technologiebedrijf Nextview voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot SAP Innovation Partner of the Year. De jury roemde de innovatieve Crop Disease Alert app die Nextview in samenwerking met Waterwatch Cooperative ontwikkelde. De prolongatie van de prestigieuze titel bevestigt wederom het innovatieve karakter van de projecten die Nextview ontwikkelt op het platform van SAP.

De Crop Disease Alert App
In 2017 schakelde Waterwatch Cooperative, dat zich als doel stelt om de opbrengst van landbouw te verhogen door efficiënter gebruik van water, bemesting en pesticides, de hulp van Nextview in. De vraag: hoe kunnen we boeren in ontwikkelingslanden door middel van technologie en data te helpen hun gewassen te beschermen tegen ziektes?

Na een intensieve samenwerking leidde dit tot de Crop Disease Alert App, die meteorologische gegevens combineert met gegevens van ziektes en de gebruiker een accurate voorspelling stuurt voor de komende zeven dagen. Op basis hiervan kan de boer zien wanneer het risico op ziektes in gewassen stijgt, en wanneer actie moet worden ondenomen. Dit leidt tot een besparing van 40% in bestrijdingsmiddelen en een stijging in de opbrengst tot 25%.

SAP Innovation Partner of the Year
De jury van de SAP Partner Awards over de benoeming van Nextview tot SAP Innovation Partner of the Year: “Zonder vernieuwing loop je als bedrijf het risico een commodity speler te worden. Als ons innovatieplatform niet door onze partners en onze klanten wordt geadopteerd, zijn we een van onze levensaders kwijt, innovatie is cruciaal voor bedrijven om te overleven. Met de goed ontwikkelde Crop Disease Alert app met Waterwatch laat Nextview een mooie maar bovenal innovatieve case zien waarin CSR, ondernemingskracht en de hollandse USP’s perfect samen komen.”

Ton van Dolder, Managing Director van Nextview over de Award: “Bij Nextview proberen we met alles wat we doen positieve impact te creëren. Met de ontwikkeling van de Crop Disease Alert app bieden we duizenden boeren toegang tot extreme waardevolle data. Dit heeft niet alleen een positief effect op hun inkomen, maar helpt ook om water en grond te besparen. Dit is dan ook een perfect voorbeeld van ‘business as a force for good’ en het creëren van positieve impact op globaal niveau!” .

Design- en technologiebedrijf Nextview, een gecertificeerde B Corp, is expert op het gebied van Design Thinking, Technology Consulting en Managed Services. Vanuit haar thuisbasis in het Design Thinking Center in Amsterdam stelt Nextview zich als doel om voor haar klanten positieve impact te creëren. Met haar ruim 100 medewerkers bedient Nextview groot zakelijke klanten in voornamelijk Retail, Banking, Manufacturing, Transportation en Utilities. Tot het klantportfolio behoren onder andere Wehkamp, ABN Amro, Prorail en Alliander.