Industry Wire

Geplaatst door Nielsen

Nielsen Brandbank en SKU Ninja® + WhyteSpyder lanceren strategische alliantie

Houten, 5 februari 2020 – Vandaag is aangekondigd dat Nielsen Brandbank een strategische samenwerking is aangegaan met vooraanstaande experts op het gebied van rich content, SKU Ninja + WhyteSpyder, om het Nielsen Brandbank Connect aanbod verder uit te kunnen breiden. Nielsen Brandbank is ’s werelds grootste aanbieder van digitale productcontent voor e-commercewebsites, mobiele shoppingapps, merchandising and marketing. Deze wereldwijde samenwerking versterkt Nielsen Brandbank om de beste productcontent te combineren met rich media, om customer engagement te vergroten en een meer weloverwogen aankoopbeslissing mogelijk te maken.

The combinatie van de technologie van SKU Ninja + WhyteSpyder en Nielsen Brandbank’s capaciteiten biedt meerwaarde aan de sector en is de perfecte harmonisering van toonaangevende contentproviders die samenwerken om contentcreatie, het beheer en de distributie te kunnen verbeteren en versnellen. Hiermee wordt het aanbieden van productinformatie niet langer beperkt tot de basisinformatie aanwezig op de achterkant van verpakkingen.

De online aanwezigheid van zowel retailers als merken zal verbeteren door deze samenwerking. De introductie van deze services is een mooie kans voor merken en retailers om hun verhaal over te brengen aan de bewuste consument, door het gebruik van sets met daarin video’s, marketingafbeeldingen en rich text. Ook productvergelijkingen en interactieve producttours worden hiermee mogelijk. Dit zal uiteindelijk leiden tot een grotere betrokkenheid van de consument, betere zoekmachineoptimalisatie en een korter pad tot de daadwerkelijke aankoop omdat de totale online shoppingervaring verbetert.

“Als leiders in de sector is het onze missie om overal buitengewone klantervaringen mogelijk te maken en we zijn verheugd om samen te werken met SKU Ninja + WhyteSpyder. Zij delen onze inzet om online productcontent te verbeteren en te versnellen, zodat de best mogelijke online winkelervaring aangeboden kan worden”, aldus Mike Nickituk, Global Managing Director bij Nielsen Brandbank. “We zijn er trots op retailers en merken wereldwijd te kunnen ondersteunen door een meer dynamische manier van werken aan te bieden om aan de steeds veranderende behoeften van de bewuste consument te voldoen.”

De tools van SKU Ninja + WhyteSpyder zijn ontworpen en ontwikkeld op basis van jarenlange ervaring met grote online retailers. Deze samenwerking met Nielsen Brandbank is een uitstekende gelegenheid voor de e-tools om uitgebreide content gemakkelijk en efficiënt beschikbaar te maken voor gebruikers wereldwijd. Nielsen Brandbank’s verbinding met veel van ’s werelds beste retailers en merken is ideaal om snel impact te kunnen maken en meer bedrijven te kunnen ondersteunen.

“We zijn blij samen te kunnen werken met een effectief, gerespecteerd bedrijf als Nielsen Brandbank,” zegt J.S. Bull, Chief Executive Officer bij SKU Ninja + WhyteSpyder. “We hebben ons SKU Ninja SaaS-platform gebouwd en geoptimaliseerd om het voor retailers eenvoudig te maken om te winnen. Nu kunnen we deze ervaring ook leveren aan het klantenportfolio van Nielsen Brandbank, met de grootste retailers en merken ter wereld.”

Over SKU Ninja + WhyteSpyder: SKU Ninja + WhyteSpyder maakt online winnen voor bedrijven gemakkelijk. Ze combineren de snelheid van technologie en automatisering met menselijke expertise en analyse om de problemen van online shoppingprofessionals op te lossen. Ze bieden merken en retailers de tools die ze nodig hebben om het beste online retail portfolio te ontwikkelen.

Over Nielsen Brandbank: Nielsen Brandbank is ’s werelds toonaangevende oplossing voor beheer en creatie van productcontent voor multichannel retail. Het bedrijf werkt samen met grote multinational supermarkten en drogisterijen en meer dan 7.000 FMCG-leveranciers in 28 markten. Nielsen Brandbank creëert, legt vast, beheert en verspreidt productinformatie die is geoptimaliseerd voor shopper marketing en category planning.

Over Nielsen: Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is een wereldwijd meet- en data-analysebedrijf dat het meest complete en betrouwbare overzicht van consumenten en markten wereldwijd biedt. Nielsen is opgedeeld in twee business units. Nielsen Global Media, de scheidsrechter van de waarheid voor de media markt, biedt de media- en reclamebranche onpartijdige en betrouwbare statistieken die een gedeeld begrip creëren van de industrie, nodig is voor het functioneren van de markten. Nielsen Global Connect biedt fabrikanten en retailers van consumer packaged goods nauwkeurige, bruikbare informatie en inzichten en een compleet beeld van de complexe en veranderende markt die bedrijven nodig hebben om te innoveren en te groeien.

Onze aanpak combineert eigen Nielsen-gegevens met andere gegevensbronnen om klanten over de hele wereld te helpen begrijpen  what’s happening now, what’s happening next en hoe ze het beste op basis van deze kennis kunnen handelen.

Nielsen, een S&P 500-bedrijf, is actief in meer dan 100 landen en bestrijkt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar www.nielsen.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht