Industry Wire

Geplaatst door DS Smith

Nieuw e-commerce centre deelt kennis, inzichten en trends

Gent, 01-06-2018. Vandaag opende Europees’ grootste leverancier van e-commerce verpakkingen zijn nieuwe Benelux Impact centre. DS Smith geeft zijn kennis vrij met als doel de e-commerce branche te stimuleren.

De mededeling werd gedaan tijdens het exclusieve event ‘Energize your e-commerce’ in Utrecht wat werd bezocht door de grote spelers uit de Twinkle top100, enkele fulfilment centres en thuiswinkel.org

Doordat DS Smith wereldwijd contacten heeft met zowel de merkfabrikanten als e-commercespelers, fulfilment centres, couriers en brancheorganisaties, is deze in staat om kennis te bundelen.

Het centrum bevat een praktijkomgeving, waarbij de bezoeker fysiek, dus niet virtueel, de verschillende schakels in de supply chain doorloopt en ervaart wat de impact van verpakkingen is op efficiency, groei, kosten, schade en klantbeleving. Tijdens workshops worden inzichten, trends en kennis gedeeld.

Olivia Van Hauwermeiren, Impact Centre Manager legt uit: Doordat wij vrijwel alle grote webshops in Europa beleveren zien wij dat de kennis in deze branche versplinterd is. Soms zit er veel kennis bij een fulfilment centre, de andere keer bij een courier en weer een andere keer bij een merkfabrikant, e-tailer of brancheorganisatie. Door dit samen te brengen kunnen wij de bezoeker in een praktijkomgeving helpen hun bedrijfsresultaten te verbeteren.

Het centrum is een aanvulling op de verschillende e-commerce activiteiten van de verpakkingsgigant, zoals een e-commerce testcentrum om schade te voorspellen, high-speed verpakkingsmachines die elke verpakking exact op maat maken, een Europese designbibliotheek, supply chain analyses, kostenreductie calculator, packaging design en een standaard hero range aan verpakkingsoplossingen.

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht