Geplaatst door Return on content

Nieuw Initiatief Return on content meet wat content oplevert voor merken

Nederland is een nieuw initiatief rijker: Return on content, gestart door twee zeer ervaren onderzoekers die al jarenlang onderzoek hebben verricht naar consumer journeys, digital path to purchase en merkcommunicatie.

Stephan van Velthoven en Robert Schueler (voormalig Insights Director en Client Service Director van Ipsos) zijn Return on Content gestart omdat ze zien dat content steeds belangrijker wordt in de oriëntatie- en keuzeprocessen hoe mensen producten kopen:
• De journey start met content: 86% van de kopers verricht non branded zoekopdrachten volgens onderzoek van GroupM
• Klanten lezen voordat ze kopen: gemiddeld worden 11,4 content bronnen geconsumeerd voordat een aankoopbeslissing wordt genomen, volgens Forrester
• Content creëert geloofwaardigheid: 95% van B2B kopers vindt content een betrouwbare bron om het aanbod van organisaties te kunnen beoordelen, volgens DemandGen

Maar content wordt relatief weinig onderzocht in hoeverre het de doelgroep triggert, barrières wegneemt, merkoverweging stimuleert en het gewenste merkimago creëert. Data analytics over online gedrag biedt hierin geen inzicht. Daarom vult content onderzoek dat aan met inzichten in de ‘why & how’: hoe kunnen we inhaken op de juiste triggers in de journey, wat voor impact heeft de content op de merkbeleving en hoe kunnen we dat verder verbeteren om zowel inspiratie als conversie te stimuleren?

Return on content helpt merken de merkbeleving van hun content te meten en te verbeteren. Om content goed te onderzoeken is een uitdaging omdat het soms heel getarget is, waardoor regulier onderzoek om de impact vast te stellen niet volstaat. Return on content heeft eigen modules ontwikkeld die input geeft voor contentstrategie & creatie, de impact op het merk vaststelt en concrete richting geeft hoe je content kunt optimaliseren. Zie voor meer informatie: www.returnoncontent.nl Return on content is een flexibele netwerkorganisatie die behalve onderzoek ook aanvullende expertises kan bieden met experts op het gebied van digital analytics, design, social media en communities.