Industry Wire

Geplaatst door Adeptiv

Nieuw managementteam Adeptiv UK

Afgelopen december 2017 verenigden digitale marketingbureaus Yourzine en Searchresult zich onder de naam Adeptiv. De groei en ontwikkeling van het bureau betekent dat ook de Londense affiliatie Yourzine, wordt omgedoopt tot Adeptiv UK. Twee zwaargewichten uit de Londense bureauwereld, Jake Richards en Alisa Fleischmann, zijn aangetrokken om verder vorm te geven aan de ambities van Adeptiv UK.

In 2016 startte Yourzine op de Engelse markt om onder meer opdrachtgever Samsung Europe vanuit daar te bedienen. Londen was de uitvalsbasis voor merken met een internationale, datadriven marketing strategie. De visie van Adeptiv past heel goed in de Britse markt. Michiel van Riemsdijk, CCO van Adeptiv: `Ons kantoor in Londen is in eerste instantie gestart om onze bestaande internationale opdrachtgevers te kunnen bedienen. Daarnaast gaan we onze partnerships met Selligent, Google, Adobe en SalesForce in het Verenigd Koninkrijk verder benutten en uitbouwen. Onze opdrachtgevers zoeken een bureau dat zowel inzicht geeft in de mogelijkheden die datadriven marketing hen biedt, maar bovenal een partner die hen iedere dag ondersteunt en die visie kan vertalen naar een vooruitstrevend en waardevol marketingprogramma. Onze ervaringen in Londen de afgelopen jaren hebben ons meer dan voldoende overtuigd, dat wij een stevige positie gaan verwerven in de Engelse marketing agency wereld. Om die ambitie vanuit Adeptiv verder invulling te geven, zagen wij de behoefte aan een sterk, ervaren en ambitieus managementteam. We zijn enorm verheugd om Jake Richards en Alisa Fleischmann nu aan boord te hebben.”

Jake Richards wordt Managing Director van Adeptiv UK. Richards werkte als strateeg op internationale merken en effectieve loyaliteitsprogramma’s, waaronder My Starbucks Rewards. Hij heeft veel ervaring in de transformatie naar digital marketing, zowel aan bureauzijde als aan klantzijde. “De propositie van Adeptiv is zeer relevant, ook in Londen. We zien dat veel klanten technologie en automatisering van marketing lastig vinden. Er zijn zoveel mogelijkheden en platforms. Adeptiv helpt hen de juiste keuzes te maken, en levert eventueel ook getrainde marketeers om de digitale klantreis goed en snel mogelijk om te zetten in tastbare bedrijfsresultaten.”

Alisa Fleischmann, Client Service Director bij Adeptiv UK, komt van Wunderman en OgilvyOne, en was actief in CRM, brand loyalty en datagedreven marketing. Fleischmann heeft gewerkt met klanten als American Express, British Airways en Shell. “Ik kijk ernaar uit om samen met Jake het Londense bureau van Adeptiv op de kaart te zetten. We gaan bouwen op de ervaring die in Nederland, en door ons in Londen zijn opgedaan. We gaan nauw samenwerken met onze Nederlandse collega´s en dat levert een enorm onderscheidende propositie op in termen van hypergepersonaliseerde, datagedreven oplossingen.”

Met de aanstelling van Jake Richards en Alisa Fleischmann biedt Adeptiv UK klanten en merken alle strategische disciplines die zij nodig hebben. Dat is essentieel, want het speelveld van marketing blijft zich ontwikkelen: van targeting, tot personaliseren van de dialoog en het creëren van (klant)waarde.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht