Geplaatst door Acer

Nieuw zakelijk notebook Acer TravelMate P648: de ultieme professionele reisheld

LAS VEGAS, VERENIGDE STATEN (4 januari 2016) – Vandaag kondigde Acer de TravelMate P648-serie zakelijke notebooks aan, die draaien op Windows 10. Deze bieden krachtige Intel® Core™ i3, i5 en i7 processors van de zesde generatie, toonaangevende triband 802.11ad draadloze technologie bij een aantal uitvoeringen, Thunderbolt™ 3 voor ultrasnelle gegevensoverdracht en 4K beeldschermondersteuning. Door duurzaamheid, een ultradun frame en snelle draadloze technologie te combineren zijn deze notebooks de ideale reisgenoot voor zelfs de meest actieve reishelden.

Deze nieuwe serie bouwt voort op de Acer TravelMate P645, die zowel in 2014 als 2015 Red Dotprijzen in de wacht sleepte en in 2014 een iF-onderscheiding voor productdesign won. De krachtige processors resulteren in een snellere draadloze verwerking, een lange accuduur van maximaal 8 uur, levendige en heldere beelden en een snelle videoconversie3.

“De TravelMate P648 zakelijke notebooks – lichtgewicht, duurzaam en krachtig – zijn ontworpen om te voldoen aan de eisen van managers en andere zakenreizigers,” zegt Jerry Kao, directeur van de Notebook Business Group, Acer Inc. “Daarnaast zullen IT-professionals de strenge beveiliging voor het beschermen van de systemen en waardevolle bedrijfsgegevens waarderen.”

Lichte, maar duurzame reisgenoot
De Acer TravelMate P648 is vervaardigd om de ongemakken van veelvuldig reizen te kunnen doorstaan. Het deksel van carbon en glasvezel is licht, maar sterk, terwijl het geheel slechts 3,5 pond (1,7 kg.) weegt en een luttele dikte van 0,83 inch (2,12 cm.) heeft. De polssteun en afdekking van de onderkant zijn gemaakt van magnesium-aluminium, waardoor het notebook valbestendig en tegen extreme druk bestendig is4. Om zijn hoge prestaties te handhaven houdt een ventilator het systeem koel en beschermt Dust Defender technologie het tegen stof. Een chiclet-toetsenbord op volledige grootte maakt comfortabel typen met slechts 1,4 mm. speling mogelijk en een morsbestendig ontwerp beschermt het toetsenbord tegen onbedoeld morsen. De toetsen hebben LED-verlichting, waardoor ze zichtbaar zijn in nauwelijks verlichte omgevingen, zoals tijdens nachtvluchten.

Het eerste notebook in de industrie met triband 802.11ad draadloze technologie
Met de nieuwste triband 802.11ad draadloze technologie van Qualcomm® kunnen een aantal uitvoeringen van de TravelMate P648 het draadloze spectrum van 60GHz frequentieband gebruiken om snelheden van maximaal 4.6Gbps te leveren, wat tot 10 keer sneller5 is dan de 802.11ac. De tribandoplossing ondersteunt 802.11ac parallel geschakeld voor gegevensoverdrachten over langere afstanden in grotere ruimtes, terwijl de 802.11ad ideaal is voor gegevensoverdrachten over kortere afstanden met hoge volumes, waarvoor kleinere ruimten het meest geschikt zijn. Door een kleinere vertraging kan de 802.11ad het oponthoud – veroorzaakt door het tonen van draadloze content – op het notebook verminderen tot een luttele 30 milliseconden6.

De ideale kantoorpartner
De TravelMate P648 is ideaal voor op reis, maar ook in het kantoorleven. Naast een kaartlezer en HDMI voor het aansluiten van een extern beeldscherm is hij handig uitgerust met een supersnelle Thunderbolt 3 (USB 3.1 Type-C) poort en drie USB 3.0 poorten waarvan één ondersteunende oplaadmogelijkheid in uitschakelstand. De optionele Acer ProDock beschikt over een volledig gamma van poorten voor het aansluiten van een breed scala aan digitale apparaten en randapparatuur, waaronder twee USB 3.0, DisplayPort, DVI, HDMI, VGA en Gigabit Ethernet. De nieuwe Acer TravelMate P648 modellen zijn ontworpen om aan de strenge eisen van zakenreizigers te voldoen met 14 inch beeldschermen. Ze bieden mogelijkheden tot Full HD met IPS-technologie en NVIDIA® GeForce® 940M graphics met 2GB VRAM. Ze beschikken ook over een 4GB DDR4 geheugen dat kan worden uitgebreid tot 20GB en ze hebben voldoende opslagruimte met maximaal 1TB1 harde schijven of 512GB1 halfgeleiderdrives (SSD). Optionele RAID 0 SSD configuraties bieden een snelle opstarttijd die tot tweemaal toe sneller kan zijn dan die van een traditionele SSD. De beeldschermen met LED-achtergrondverlichting maken optimaal gebruik van de ComfyView™ anti-reflectietechnologie om de ogen tegen blauwe lichtuitstralingen te beschermen en vermoeidheid van de ogen te verminderen.

De TravelMate P648 is geoptimaliseerd voor conference calls en wordt geleverd met een HDR HDwebcam met breedbeeldondersteuning, dubbele microfoons en twee speakers, een demptoets, high-definition audio en Acer Purified. Voice voor het verbeteren van stemgeluid en het reduceren van achtergrondgeluiden en toetsaanslagen. Near Field Communication (NFC) ondersteunt digitale betalingen en tickets.

Een strenge beveiliging en beheertools die tijd besparen
De TravelMate P648 is uitgerust met krachtige beveiligingssoftware en -hardware en heeft beheerfuncties die tijd besparen om het onderhoud en de upgrade van veel van zijn interne onderdelen te vereenvoudigen. De Acer ProShield Manager, een bundel van zowel beveiligings- als beheertools, beschermt waardevolle gegevens. Deze gebruikt pre-boot authenticatie om het notebook vanaf BIOS tot applicatieniveau te beschermen. Gebruikers kunnen een Personal Secure Drive (PSD) creëren om alle belangrijke bestanden probleemloos op te slaan en te versleutelen, waarmee wordt voorkomen dat er toegang is tot gegevens indien het notebook wegraakt of wordt gestolen. Daarnaast wordt er een geautomatiseerde oplossing geboden voor het beheren van IT-middelen op afstand.

De combinatie van een geïntegreerde biometrische vingerafdruklezer en een Trusted Platform Module (TPM) 1.2 lezer beschermt het systeem tegen niet-geautoriseerde toegang en middels een Kensington-slot kan het notebook aan een bureau worden bevestigd.

Met de beheeroplossing Acer Office Manager (AOM, kunnen IT-professionals een beveiligingsbeleid implementeren, IT-middelen controleren en onderhoudstaken inplannen. Bovendien stelt Intel vPro met Active Management Technologie hen in staat om software en hardware computermiddelen te beheren.

De Acer TravelMate P648 collectie van zakelijke notebooks zal met Windows 10 Pro worden geleverd aan klanten.

“De nieuwe Acer TravelMate P648 reeks biedt het allernieuwste op het gebied van design en draagbaarheid. Onder de behuizing van geselecteerde modellen schuilt een krachtpatser die wordt aangedreven door de nieuwste Intel® Core™ vPro™ processor van de zesde generatie. Deze is ontworpen voor de moderne beroepsbevolking,” zegt Tom Garrison, vicepresident en algemeen manager voor de Intel Business Cliëntafdeling. “Wederom bevestigt Acer zijn begrip voor de behoeften van bedrijven met een geavanceerd, veilig en goed te beheren systeem dat de groeiende eisen met betrekking tot kracht en prestaties kan bijbenen.”

Prijzen, naleving van eco-eisen en garantie
De Acer TravelMate P648 reeks van zakelijke notebooks zal in april verkrijgbaar zijn bij geautoriseerde Acer resellers in EMEA. Prijzen starten vanaf €9997.

De zakelijke notebooks van Acer worden onderworpen aan een reeks betrouwbaarheidstests en voldoen aan strenge industrienormen. De zakelijke notebookmodellen uit de TravelMate P648 reeks voldoen aan Energy Star® kwalificaties alsmede de vereiste criteria om de titel EPEAT Gold te mogen dragen. Ze worden tevens geleverd met een standaardgarantie op onderdelen en werkuren van twee jaar, die kan worden uitgebreid tot de Acer Advantage service van drie jaar8. Enkele modellen hebben een langere garantie via specifieke channelpartners. Service en ondersteuning zijn kosteloos voor alle Acer notebooks.

1. Bruikbare capaciteit varieert: (MB = 1 miljoen bytes; GB = 1 miljard bytes)
2. De daadwerkelijke levensduur van de accu is afhankelijk van productspecificaties, computerinstellingen en gestarte applicaties of functies. De maximale capaciteit van alle accu’s vermindert door gebruik en naarmate de tijd verstrijkt.
3. In vergelijking tot Intel processors van de vijfde generatie.
4. HDD FreeFall Protection beëindigt de activiteiten direct, terwijl Acer Disk Anti-Shock Protection (DASP) de schok opvangt tot 60 kg/cm2.
5. De beschikbaarheid en specificaties van 802.11ad zullen verschillen per model en regio. Om de beste prestaties te bereiken dienen zowel de zender als de ontvanger 802.11ad te ondersteunen. Het product is gebaseerd op een IEEE 802.11ad WiGig standaardspecificatie. Afhankelijk van het bereik, de verbindingssnelheid, omgevingsfactoren, de omvang van het netwerk en andere elementen kan de daadwerkelijke snelheid verschillen.
6. Gewoonlijk heeft de 802.11ac een vertraging van 200 milliseconden bij het afbeelden.
7. Geschatte marktprijzen. Daadwerkelijke prijzen kunnen verschillen.
8. Een beperkte garantie-overeenkomst is van toepassing. Wilt u hiervan een exemplaar, stuur uw schriftelijke verzoek dan op naar Acer Customer Service, P.O. Box 6137, Temple, TX 76503.
9. IDC FY2014

Over Acer
Acer is een hardware + software + services bedrijf dat is opgericht in 1976 en geheel gewijd is aan het onderzoek, design, marketing, sale en ondersteuning van innovatieve producten die het leven van gebruikers eenvoudiger maakt. Onder de producten van Acer zijn onder andere PC’s, displays, projectors, servers, tablets, smartphones en wearables. Het bedrijf ontwikkelt daarnaast cloud solutions om het Internet of Things samen te brengen. Acer heeft 7.000 mensen in dienst en is de wereldwijde no. 4 in PC’s (IDC 2014). Acer haalde in 2014 een omzet van 10,39 biljoen USD. Ga naar www.acer.com voor meer informatie.