Nieuwe app brengt consument terug naar fysieke winkel

Amsterdam, 12 mei 2016. De winkels in de binnensteden hebben het moeilijk. Consumenten kopen liever online, maar zijn vergeten dat winkelen in de stad juist hun leven kan verrijken. De Nederlandse start-up Bloey komt daarom met een innovatief loyaliteitsprogramma waarbij het de consument loont om terug te gaan naar de fysieke winkel.
Winkelgedrag afgelopen jaren veranderd
Het winkelgedrag van de consument is het afgelopen decennium sterk veranderd. Men koopt steeds meer online uit gemak en tijdsbesparing. Dit betekent dat fysieke winkels omzet mislopen en in de problemen komen. De oprichters van Bloey vinden het jammer dat men vaak te snel online gaat shoppen. Fysiek winkelen draait immers niet alleen om kopen, maar ook om gezelligheid. Er is contact met de omgeving en het kan een leuk dagje uit worden met vrienden of familie. Het verrijkt het leven van de consument.
Bloey verbindt consument en winkelier
Met dit in gedachte ontwikkelden de oprichters van Bloey, Edwin Neijenhuis en Raimond Simons, een loyaliteitsprogramma waarbij het loont om terug te gaan naar de fysieke winkel. “Wat ons onderscheid van andere loyaliteitsprogramma’s is dat wij niet per winkel, maar per winkelgebied uitrollen en dat wij niet op basis van aankoop, maar op basis van aanwezigheid belonen.”, aldus Neijenhuis. Via de app kunnen verder ook de parkeerkosten voor de klant worden vergoed.
Hoe Bloey werkt
Consumenten kunnen een tegoed verdienen door de Bloey app te installeren op hun telefoon en naar de aangesloten winkelgebieden te gaan. Door middel van beacons (kleine zenders) wordt automatisch met de Bloey app gecommuniceerd en gespaard. De beacons worden niet alleen in winkels geplaatst, maar ook in winkelgebieden, waardoor de consument niet alleen voor aankopen wordt beloond, maar ook voor aanwezigheid. De uitrol voor de winkelier is gratis en de consument hoeft alleen de gratis app te downloaden via iOS of Android. De app zal later dit jaar beschikbaar zijn.
Voor meer informatie over Bloey: www.bloey.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.