Industry Wire

Nieuwe diensten van Polycom helpen IT-afdeling bij het versterken van samenwerking op de werkplek

Amsterdam, 30 april 2015 Hoe en waar mensen werken, is sterk aan het veranderen. Het is aan de IT-afdeling om op die verandering in te spelen. Met het oog daarop lanceert Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) nieuwe diensten die IT-teams helpen slimmere beslissingen te nemen. De services ondersteunen snellere adoptie van de nieuwe werkplek en het beschermen van investeringen in oplossingen voor unified communications & collaboration – nu en in de toekomst. Een van de unieke innovaties – het Polycom® RealAccess™ services delivery platform – levert gepersonaliseerde near realtime informatie via een veilige cloudportal. Daarmee beschikt een IT-team over de middelen om de eigen samenwerkingsomgeving te analyseren en te beheren, en betrouwbare beslissingen te nemen.

“Organisaties investeren flink in samenwerkingstechnologie. Aangezien elke organisatie uniek is, heeft ze een partner nodig, die een oplossing kan bouwen die aansluit bij wat ze nu en in de toekomst nodig heeft”, zegt Navi Mehta, senior vicepresident Global Services van Polycom. “De nieuwe diensten van Polycom bieden een heldere route naar succes: van planning en evaluatie tot implementatie en gebruik. Met de juiste partner in elke fase helpen we klanten bij het creëren van een betere gebruikerservaring. Dat versterkt de adoptie en versnelt de return on investment.”

Het nieuwe Polycom RealAccess services delivery platform biedt IT-teams – via een set van innovatieve, sterk gedifferentieerde applicaties – belangrijke data over gebruik, capaciteit en succesniveaus. Met die informatie kan een beheerder snellere en slimmere beslissingen nemen. Het platform verbetert de prestaties door performance-issues snel en proactief te identificeren. Dat verbetert uiteindelijk de eindgebruikerservaring. Het biedt beheerders tevens de mogelijkheid om specifieke applicaties te kiezen, die aansluiten bij wat ze nodig hebben, zoals:

  • asset-management: biedt gedetailleerd inzicht in endpoints, met informatie over waar welke oplossingen in gebruik zijn, tot en met de softwareversie;
  • analytics: biedt data en inzicht over gebruik, capaciteit en prestaties, zodat gebruikers op basis van harde feiten beslissingen kunnen nemen over bestaande en verwachte behoeften;
  • ·videobibliotheek: biedt korte ‘how-to’-trainingsvideo’s die gebruikers helpen bij het leren omgaan met samenwerkingstools. Zo is adoptie binnen de gehele organisatie te stimuleren.

“Met het Polycom RealAccess services delivery platform verandert Polycom de manier waarop we omgaan met asset- en capacity-management”, zegt Laurent Chartier, Global IT Building Manager bij herverzekeraar SCOR. “Door ons op een eenvoudige manier de informatie, resources en analytics te bieden, maakt Polycom onze besluitvorming makkelijker en krijgen we duidelijke feedback op de impact van onze beslissingen.”

Polycom heeft ook zijn Managed Services-aanbod verbreed om in te spelen op de eisen van klanten die hun samenwerkingsoplossingen geheel of gedeeltelijk willen uitbesteden. Deze oplossing breidt het Polycom® RealPresence® Platform (video-infrastructuur) en endpoints uit via state-of-the-art monitoring-, beheer-, hosting- en operation-services. Hierdoor creëren IT-afdelingen meer ruimte voor strategische prioriteiten. Polycom Managed Services voorziet in het proactief monitoren, detecteren en oplossen van nieuwe issues of bedreigingen. Daarnaast leveren ze robuuste rapportagemogelijkheden en diagnostische tools, die zorgen voor efficiëntie en een maximale return on investment. Binnen het nieuwe aanbod kan een klant nu makkelijk kiezen welke diensten men nodig heeft.

Organisaties die enterprise-voice toevoegen aan hun Microsoft Lync-omgevingen (Skype for Business) en gebruik maken van Polycom® VVX®-business media-phones, profiteren nu van de ondersteuning en expertise van de Polycom VVX Services for Lync. Deze diensten helpen klanten bij het optimaliseren van de infrastructuur, het vertrouwd maken van beheerders en gebruikers met de mogelijkheden van de devices, en hulp vanaf planning tot en met live-gang en daarna.

Het Polycom RealAccess services delivery platform en de Polycom Managed Services zijn wereldwijd leverbaar via Polycom of een gecertificeerde partner. De Polycom VVX Services for Lync zijn later dit voorjaar beschikbaar.

Partners vinden hier meer informatie over de Polycom Services.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht