Geplaatst door Payhawk

Nieuwe functie Payhawk betaalkaart stimuleert werknemers hun onkosten tijdig in te dienen

67% van managers vindt dat finance professionals de meeste tijd besteden aan het najagen van bonnetjes.

De internationaal succesvolle fintech Payhawk maakt het automatisch blokkeren van betaalkaarten mogelijk als een werknemer de uitgaven niet tijdig heeft ingeleverd. Deze nieuwe functie stimuleert werknemers om hun onkosten op tijd in te dienen en vermindert de tijd die nodig is om bonnetjes en onkostendeclaraties na te trekken.

Hristo Borisov, Co-founder & CEO Payhawk: “Het automatisch blokkeren van uitgaven kan financiële teams veel tijd en gedoe besparen door het probleem van te laat ingediende onkosten aan te pakken. Dit draagt bij aan goede financiële hygiëne in het bedrijf. Finance professionals kunnen hun kostbare tijd beter gebruiken om te werken aan strategische taken ter ondersteuning van de bedrijfsdoelstellingen van de organisatie.”

In een recent rapport, dat Payhawk publiceerde in samenwerking met de Harvard Business Review Analytic Services, zei 64% van de ondervraagde managers dat finance professionals meer tijd zouden moeten besteden aan het analyseren van financiële gegevens. 67% van diezelfde managers vond echter dat finance professionals de meeste tijd besteedden aan het najagen van bonnetjes en uitgaven.

Payhawk biedt een betaalkaart in combinatie met financiële software om de zakelijke uitgaven van medewerkers efficiënt te verwerken. Vanuit het kantoor in Amsterdam werkt een divers team dat actief ondersteuning biedt aan de klanten en gebruikers van de Payhawk betaalkaart. Om continu te werken aan de verbetering van de dienstverlening gebruikt het team in Amsterdam een 360-graden feedback systeem om het product continu verder te ontwikkelen op basis van de wensen van gebruikers.

Over Payhawk:

Payhawk is een digitaal platform dat uitgavenbeheer, betalingen en factuurbeheer in één oplossing combineert en daardoor administratieve teams een one-stop-shop biedt. Het klantenbestand bestaat uit een mix van snelgroeiende bedrijven en multinationals zoals LuxAir, Flink, Vinted, TravelPerk en Dot, MacPaw en By Miles. Payhawk speelt een leidende rol bij de digitale transformatie van bedrijven zoals A.T.U in Duitsland, waar de Payhawk dienstverlening in meer dan 550 filialen het contant geld heeft vervangen door bedrijfskaarten. De fintech heeft het hoofdkantoor in Londen en werd in 2018 opgericht door Hristo Borisov (CEO) en Boyko Karadzhov (CTO), later kwam Konstantin Dzhengozov (CFO) erbij. Het wordt gesteund door gerenommeerde investeerders zoals Greenoaks, Lightspeed Ventures, QED Investors, Earlybird Digital East en Eleven Ventures.