Amsterdam, 23 november 2016 – Vandaag is de nieuwe gepersonaliseerde kledingzoekmachine Fashionfinder.nl live gegaan. Een nieuwe online zoekmachine die door de consument zo is in te stellen dat hij snel vindt wat hij zoekt in het oerwoud aan webwinkels. Door het gigantische online aanbod van kleding, schoenen en accessoires bij duizenden webwinkels, zoals Zalando, de Bijenkorf en wehkamp,zien veel mensen vaak door de bomen het bos niet meer. Daar maakt Fashionfinder.nl nu korte metten mee.
Online komen er steeds meer kledingwebwinkels bij met een enorm aanbod aan kleding, stijlen en merken. Een veel gehoorde klacht onder consumenten is dat er te veel aanbod is, waardoor het te tijdrovend en onplezierig is om tussen alle producten te zoeken naar het juiste kledingstuk dat aansluit op de specifieke wensen van de consument. Startup Fashionfinder.nl springt hierop in met een unieke, gepersonaliseerde kledingzoekmachine op basis van een slim, zelf ontwikkeld algoritme. De zoekengine kunnen consumenten in een paar klikken volledig instellen aan de hand van persoonlijke stijlen, maten, kleur-, winkel-, en merkvoorkeuren. Dit maakt een einde aan het struinen door het aanbod in maten, kleuren en kledingstijlen die niet bij de gebruiker passen. Deze instellingen zijn te allen tijde aan te passen in het persoonlijke account van de gebruiker. Wil men de voorkeuren tijdelijk deactiveren? Dan kan dat eenvoudig met één klik.
De gepersonaliseerde zoekmachine is er voor dames, heren en kinderen. Fashionfinder.nl bevat producten van ruim 150 bekende webwinkels en elke dag wordt het aanbod uitgebreid met nieuwe producten.
Inspiratie
Ter inspiratie van de gebruiker creëren Fashionfinder-stylisten elke week nieuwe outfits die helemaal gericht zijn op de voorkeuren en stijlen van de consument en deze worden via een wekelijkse gepersonaliseerde e-nieuwsbrief verzonden. De outfit, of een deel daarvan, is direct te bestellen bij aangesloten webwinkels. Consumenten die het liefst shoppen in het hogere segment kunnen terecht in de premium categorie waar honderden merken zijn vertegenwoordigd als Tommy Hilfiger, Hugo Boss en Ralph Lauren.
Schaalbaar
Ared Yelkenci, algemeen directeur van Fashionfinder.nl, over zijn ambities: ‘In 2016 verwachten we ruim 10.000 consumenten te kunnen bedienen in Nederland. Bovendien is de website schaalbaar en dus ook eenvoudig uit te breiden naar bijvoorbeeld andere landen.’