Geplaatst door Autoscout24

Nieuwe merkstrategie AutoScout24 zet in op ‘empowerment’ autokoper

Vianen, 7 juni 2016 – Vandaag lanceert AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, haar nieuwe homepage en merkstrategie, waarbij de consument nog meer centraal komt te staan. Het draait hierbij om ‘empowerment’ zodat potentiële kopers alle juiste online tools in handen hebben om te doen waarvoor zij naar AutoScout24 komen, namelijk goed geïnformeerd hun droomauto vinden. Nederland is na Duitsland nu het tweede Europese land die deze strategiewijziging doorvoert, de andere Europese landen volgen later dit jaar.

‘In ieder zit ‘n Autoscout’
De basis van deze versterkte positionering is een uitgebreid onderzoek onder consumenten en hun behoeften. Uit de resultaten van deze studie zijn drie type consumenten te onderscheiden: de auto-fan, de veiligheidszoeker en de koopjesjager. “Welk type autokoper je ook bent, alle consumenten worden bij ons op maat voorzien van nuttige hulpmiddelen en informatie die je nog beter in staat stellen om met succes een auto te (ver)kopen”, aldus Jurgen Vugts, Managing Director van AutoScout24.

Nieuwe merkcampagne
De aanpak is terug te zien in de nieuwe website en de merkcampagne die vandaag start. Ook op de website, in de app en in de campagne van AutoScout24 wordt rekening gehouden met de behoefte van de verschillende type autokopers. Vugts: “Zo gaan wij ervoor zorgen dat consumenten die bij ons op zoek gaan naar hun droomauto, op den duur alleen content te zien krijgen die voor hen relevant is.”

Snel, eenvoudig en zonder stress een auto (ver)kopen
Het vernieuwde AutoScout24 biedt consumenten de mogelijkheid om snel, eenvoudig en zonder stress in het aanbod te zoeken naar hun droomauto.

Het hele proces van oriënteren tot kopen kan de consument nu nog beter zelfstandig doen, omdat de navigatie en het design van de homepage sterk verbeterd zijn.
Op AutoScout24 kan iedereen nu aan de slag als een echte professionele ‘autoscout’, want ‘In ieder zit ‘n Autoscout’.
Verkopers versnellen het verkoopproces, omdat advertenties nog beter zichtbaar zijn bij potentiële kopers en omdat verkopers dagelijks per e-mail van professionele tips worden voorzien om de verkoop te bespoedigen.

Autokoper beslist online
“Tegenwoordig zien wij dat consumenten beslissingen steeds onafhankelijker nemen. Uit ons onderzoek blijkt dat zij graag handvatten aangereikt krijgen om zelfstandig te beslissen over een potentiële auto. Het oriëntatieproces speelt zich dus online af en onze nieuwe merkstrategie sluit naadloos aan op deze behoefte”, aldus Vugts.

Over AutoScout24
AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentie platform. De online occasionportal helpt consumenten om snel, eenvoudig en zonder stress hun droomauto te vinden. Op AutoScout24 staan advertenties voor gebruikte en nieuwe auto’s van autobedrijven en particulieren.

Daarbij biedt AutoScout24 advertentieruimte, zoals display advertising en het verkrijgen van leads aan bedrijven in de automotive sector en toeleveranciers. AutoScout24 is de nummer één van Nederland en biedt met het grootste aanbod de meeste keuze voor de consument.

AutoScout24 is onderdeel van de Scout24 Group, die toonaangevende digitale portals in onroerend goed en de automotive sector exploiteert in Nederland, Duitsland en andere geselecteerde landen.

Sinds 1 februari is de Scout24 Group ook eigenaar van Auto Trader. Met gezamenlijk meer dan 9 miljoen bezoeken op de twee online platforms AutoScout24.nl en AutoTrader.nl is AutoScout24 marktleider in de Nederlandse online auto aan- en verkoopmarkt.

Meer informatie is beschikbaar op www.autoscout24.com