Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Nieuwe Real-Time CDP-innovaties bevorderen personalisatie voor wereldwijde

  • Verbeterde klantprofielen met Commerce, AI-gebaseerde targeting, nieuwe privacy- en beveiligingstools en Segment Match versnellen de first-party datastrategie.
  • Bedrijven die gebruik maken van Adobe Real-Time CDP zijn: Dick’s Sporting Goods, Major League Baseball, Panera Bread, ServiceNow en The Coca Cola Company.
  • Adobe levert real-time data met meer dan 24 biljoen doelgroepsegment beoordelingen en meer dan één petabyte aan data die gemiddeld per dag worden verwerkt.

Amsterdam, 16 juni 2022Adobe (Nasdaq: ADBE) kondigt innovaties aan voor het Customer Data Platform (CDP), Adobe Real-Time CDP, om bedrijven te helpen bij de overgang van third-party cookies naar first-party data. Nu bedrijven in alle sectoren Adobe Real-Time CDP gaan gebruiken, introduceert Adobe verrijkte klantprofielen met commerce, AI-gestuurde targeting, nieuwe privacy- en beveiligingstools en Segment Match over kanalen heen.

Real-time gepersonaliseerde ervaringen
Adobe Real-Time CDP, onderdeel van Adobe Experience Cloud, levert nu real-time gegevens met meer dan 24 biljoen doelgroepsegment evaluaties en meer dan een petabyte aan gegevens die gemiddeld per dag worden verwerkt. Dit helpt wereldwijde merken om miljoenen klanten in real-time gepersonaliseerde ervaringen te bieden. Klanten zijn onder andere: Change Healthcare, Coles, Dick’s Sporting Goods, EY, General Motors, Henkel, Major League Baseball, Panera Bread, ServiceNow, Telefónica, The Coca Cola Company, The Home Depot, T. Rowe Price en TSB Bank.

“Bedrijven die investeren in het gebruiken van hun first-party data zijn degene die gepersonaliseerde ervaringen bieden en hiermee voorlopen op de concurrent”, zegt Anjul Bhambhri, senior vice president, Adobe Experience Cloud platform and products bij Adobe. “De veranderende verwachtingen van consumenten in de digitale economie zorgen ervoor dat merken afstappen van third-party cookies en een first-party datastrategie moeten hanteren om relevant te blijven.”

Adobe Real-Time CDP geeft bedrijven de mogelijkheid first-party gegevens te verzamelen om uitgebreide en bruikbare klantprofielen op te bouwen, doelgroepen te segmenteren en gepersonaliseerde ervaringen aan klanten te leveren. Innovaties zijn onder andere:

  • Klantprofielen verrijken met Adobe Commerce (Magento): Nu beschikbaar in bèta, retailmerken die Adobe Commercegebruiken kunnen first-party commerce data koppelen aan Adobe Real-Time CDP en andere Adobe Experience Cloud-applicaties. Hierdoor kunnen organisaties inzichten uit winkel- en browsing-gedrag gebruiken om brede klantprofielen op te bouwen en een gepersonaliseerde shoppingervaring te leveren.
  • AI voor geavanceerde targeting en efficiëntere pijplijnopbouw: Nu beschikbaar, voorspellende lead- en accountscoring voor Adobe Real-Time CDP B2B Edition en Real-Time CDP B2P (Business-to-Person) Edition stellen organisaties in staat een efficiëntere pijplijn te creëren door klanten en accounts te identificeren die waarschijnlijk verkoopkansen zullen opleveren met behulp van door Adobe Sensei aangedreven intelligentie. Voorspellende lead- en accountscoring zal later dit jaar ook beschikbaar zijn voor Adobe Marketo Engage.
  • Ingebouwde privacy- en beveiligingstools en Healthcare Shield: Nu beschikbaar, bedrijven in de gezondheidszorg die onder HIPAA vallen, kunnen bepaalde soorten gevoelige persoonlijke gegevens veilig gebruiken. Deze verbeteringen omvatten encryptiecontrole, beleidstools voor het automatisch goedkeuren van toestemming en datatoegangscontrole – een essentiële functie voor organisaties die actief zijn in sterk gereguleerde sectoren en voor organisaties die willen dat datasets worden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn.
  • Segment Match in Adobe Real-Time CDP: Nu beschikbaar, Adobe Real-Time CDP stelt bedrijven in staat om publieksgegevens over meerdere kanalen te beheren en te activeren en de governance- en toestemmingstools van Adobe te gebruiken om te beheren en af te dwingen hoe publieksgegevens worden verzameld, en voor welk doel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht